خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد:

شوراها باید روحیه نقد سازنده داشته باشند/ ساختار شوراها باید قدرتمند باشد

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۴۹

فرماندار خلیل آباد گفت: شوراها باید نقاد سازنده و بدون حب و بغض داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در همایش گرامیداشت روز شوراها، پس از مطالب استاندار خراسان رضوی که بصورت ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: شوراها دارای ظرفیت بالای کاری هستند ولی بعضا از شوراها از این جایگاه و ظرفیت بخوبی استفاده نمی کنند.

وی افزود: ریشه وساختار شوراها برآمده از مردم میباشد، لذا چارچوب کار نظارتی آنان باید با قوت انجام شود.

قاسم پور توان اجرایی شوراها را برشمرد واظهار داشت: شورائیان با انتخاب دهیار در روستا وشهردار درشهر اقدام مهمی را بر دوش خود دارند که در کمتر کشوری این دموکراسی دیده می شود.

وی داشتن روحیه انتقاد پذیری را در اعضای شورا مورد توجه قرارداد وافزود: همانگونه که درجلسات مختلف اعلام داشته ام، نقد کردن زمینه بروز رشد وتوسعه است، لذا  درهر نقدی یک پیشرفت است.

فرماندار خلیل آباد، با اعلام اینکه فرمانداری وبخشداران وهمه مدیران دستگاههای اداری در شهرستان اعضای شوراها را بازوی توانمند خود می دانند، گفت: شوراها کار وخرد جمعی خود را دارند و نباید با انتخاب رئیس شورا همه امور را بر دوش رئیس شورا گذاشت چرا که همگی در یک شورا مکلف به همکاری وکار شورایی هستند وهریک درجایگاه خود مسئول وباید جوابگو باشد.

وی به تعداد اعضای شورای اسلامی در شهر وروستاهای خلیل آباد پرداخت وافزود: این شهرستان دارای 94 نفر شورای شهر وروستا است که در دو شهر کندر وخلیل آباد درسال گذشته با 43 جلسه شورا تعداد 143 مصوبه داشتند که از این تعداد فقط 2درصد مورد تایید قرار نگرفته است که این نشان از کارعقلانی وکارشناسی اعضای شورا است.

قاسمپور با بیان اینکه  63.5 درصد جمعیت خلیل آباد در روستا و36.5 درصد جمعیت شهری شکل می دهد افزود: خلیل آباد با داشتن 22 دهیار و13 روستای 3 نفرعضو شورا و9 روستای 5 نفره در مجموع دارای 94 عضو شورا میباشد.

وی با گرامیداشت هفته کار وکارگر و روز معلم گفت: ساختار شوراها باید قدرتمند باشد ، چرا که شوراها از درون یک جامعه مدنی شکل گرفته اند.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه در قانون اساسی کشور یک فصل و7 اصل فقط موضوع شورا را بخود اختصاص داده است به همکاری وهمیاری اعضای شورا در بحث شیوع کرونا وکمک های مومنانه اشاره کرد وافزود: در شرایط شیوع کرونا نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار شهرداری ها و دهیاری‌ها اقدامات ارزشمندی جهت مقابله با این ویروس داشته اند و درتسهیل و تسریع پویش کمک مومنانه نیز پیشقدم بوده که امید است با استمرار این روند و با مشارکت و همراهی مردم از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در بعضی از روستاها تا 15 مرتبه بحث ضد عفونی صورت گرفته است، از کمک های مومنانه مردم در شهر و روستا که از یکدیگر سبقت می‌گیرند سپاسگزاری کرد و از پویش‌های مردمی نیز به نیکی یاد کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز