خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

شوراها واقعیتی از جامعه هستند/ تفکر برخی از اعضا شورا هنوز روستایی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۲۹

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شوراها واقعیتی از جامعه هستند. اگر اعضای شورا مشکلی دارند؛ باید پرسید چرا مردم این افراد را انتخاب می کنند؟

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آبتین امیری اظهار کرد: شورا از میان مردم و با رای مردم انتخاب می‌شوند و مشکلات آنها واقعیتی از مشکلات جامعه است لذا برای ما راهی جز تقویت شوراها باقی نمی‌ماند.

امیری در مراسم  روز ملی شوراها، بیان کرد: مردم باید احساس مشارکت کنند؛ باید احساس کنند مشارکت آنها مؤثر است، در این صورت است که انتخاب ها هم مسئولانه خواهد بود.

وی در جمع مسئولان استانی حاضر در این مراسم گفت: نظارت بر شورا فاقد استاندارد لازم و مبهم است و تقریباً به سلیقه نمایندگان و مسئولان بستگی دارد و طبیعی است که در این شرایط  افرادی تائید می شوند و فرصت حضور می یابند که تا حدی با این سلیقه ها هماهنگ باشند.

عضو کمسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس، تصریح کرد: همه گروه های سیاسی، اشخاص و گروه‌های مرجع در بحث شوراها و شهرداری ها ورود می‌کنند و بدنبال یارگیری هستند ولی برخی موفق می شوند و برخی شکست می خورند و آنها که شکست می خورند عدالت خواه می شوند.

امیری عنوان کرد: شهر بندرعباس شهری مهاجر پذیر است و گاهی این مهاجرت‌ها از روستاهای فقیر و ضعیف دیگر استانها است. این مهاجرات‌ها یعنی درگیر شدن شهر بندرعباس با چالش‌های جدید و ناشناخته و از طرفی تا رسیدن این افراد به مرحله شهروندی زمان زیادی نیاز است.

وی افزود: تفکر برخی از اعضا شورا هنوز روستایی است. نماینده مردم شهر بندرعباس هستند اما دنبال حل مشکلات روستای خود هستند و براساس دسته بندی روستایی یا محلاتی یا قومی وارد معادلات درون گروهی شورا می شوند و اینجاست که منافع کلی شهر بندرعباس آسیب می بیند.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مردم را وارد بازی و مسئولیت پذیر کنیم بیایید به شوراها به عنوان پارلمان محلی اختیارات بدهید و از تقسیم قدرت نترسید و از طرفی نظارت ها را دارای استاندارهای مشخص کنید. هنگامی مردم اراده خود را در مدیریت شهری ملموس خواهند دید که انتخاب های آنها هم مسئولانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز