خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرعباس در مجلس مطرح کرد:

اتاق بازرگانی باید حرف اول را در توسعه اقتصادی هرمزگان بزند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۰۰۵

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با توجه به جایگاه و قدمت طولانی خود به عنوان دومین اتاق بازرگانی ایران باید حرف نخست را در توسعه اقتصادی استان هرمزگان بزند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری ساعتی پیش با حضور خود در اتاق بازرگانی بندرعباس و دیدار با ریاست اتاق، اظهار کرد: نواقص و کاستی‌هایی در فضای اقتصادی کشور وجود دارد و اتاق بازرگانی در چنین شرایطی باید همواره مروج امید و انگیزه به فعالان اقتصادی برای حضور در عرصه اقتصاد باشد.

وی با اشاره به جایگاه مهم اتاق در مباحث کلان اقتصادی، بیان کرد: بخش خصوصی در توسعه اقتصادی نقشی انکارناپذیر داشته است، از این رو اتاق بازرگانی بندرعباس باید در راستای تثبیت جایگاه خود در تصمیم گیری های مهم چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

آشوری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم آموزش در پویایی اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: آموزش یکی از ارکان مهم در توانمندسازی و از نیازهای اصلی فعالان اقتصادی است بر همین اساس ارتقا کمی و کیفی آموزش ها در اتاق نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی بندرعباس به عنوان پارلمان بخش خصوصی باید با ارتقا جایگاه خود در استان و کشور و ارتقا حوزه فعالیتی خود به سمت ارتباطات بین المللی و  جذب سرمایه گذار خارجی برتری خود را در استان به اثبات برساند و در حفظ جایگاه خود و اعتمادسازی برای فعالان اقتصادی بیش از پیش بکوشد.

در ادامه نیز رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ضمن عرض خیرمقدم به نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت فعلی اتاق در بخش‌های مختلف از جمله خدمات بازرگانی، تشکل‌ها، آموزش و روند ساخت ساختمان جدید اتاق ارائه کردند.

محمدرضا صفا در ادامه با اشاره به برنامه های اتاق در سال جاری، بیان کرد: به کارگیری ابزارهای اتاق برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان، نهادینه کردن اقتصاد مبتنی بر علم و دانش و تمرکز کمیسیون های تخصصی اتاق بر مسائل مورد نیاز استان تنها بخشی از برنامه‌های اتاق در سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز