خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی به مرز 4 میلیون تن رسید / کاهش 8 درصدی واردات کالاهای غیر نفتی در فروردین

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۱۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی حجمی نزدیک به 4 میلیون تن انواع کالا و کاهش 8 درصدی واردات کالاهای غیر نفتی در این بندر طی نخستین ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اله مراد عفیفی پور با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال 99 که بنام "جهش تولید" نامگذاری شده، اظهار کرد: طی فروردین ماه امسال، در مجموع سه میلیون و 919 هزار و 527 تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم یک‌میلیون و 859 هزار و 203 تن، مربوط به کالاهای‌غیرنفتی و دو میلیون و 60 هزار و 324 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات 950 هزار تن کالای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 950 هزار و 316 تن عنوان کرد.

واردات کالاهای غیر نفتی 8 درصد کاهش یافت 

عفیفی پور حجم واردات غیرنفتی طی فروردین ماه از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور را 580 هزار و 61 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته کاهش 8.3 درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت 87 هزار و 739 تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ 213 هزار و 745 تن از اینگونه کالاها طی نخستین ماه فصل بهار سال جاری خبر داد.

صادرات 670 هزار تن فرآورده نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد یک ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طی این مدت، 676 هزار و 718 تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، یک میلیون و 382 هزار و 805 تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شده است.

تخلیه و بارگیری 114هزار TEU کانتینر

عفیفی پور از تخلیه و بارگیری 114 هزار و 880 TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور خبر داد.

وی اضافه کرد: حجم عملیات صورت گرفته طی این مدت به ترتیب شامل 106 هزار و 394 TEU کانتینر پر و 8 هزار و 486 TEU کانتنیر خالی بوده است.

پهلوگیری 264 فروند شناور در دروازه طلایی اقتصاد ایران

این مقام مسؤول تصریح کرد: از مجموع 264 فروند شناوری که طی فروردین ماه به این بندر تردد داشته است، 213 فروند، بالای هزار تن و 51 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز