خبرگزاری کار ایران

در آستانه ۱۱ اردیبهشت منتشر شد؛

بیانیه خانه کارگر استان همدان به مناسبت هفته کارگر

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۰۸

خانه کارگر استان همدان به مناسبت هفته کارگر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران امسال در حالی هفته کارگر و روز جهانی کارگر را سپری خواهند کرد که شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا ، بر مشکلات آنان افزوده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

درود و سپاس بیکران بر غیرت و همت کارگران همیشه در صحنه که در هشت سال دفاع مقدس، عاشقانه جان‌شان را نثار خاک پاک وطن‌شان کردند و درسال‌های بازسازی هم با تلاش و کوشش خود بار دیگر حماسه آفریدند، پس تردیدی نیست که می‌بایست پاسداشت جایگاه و توجه به امنیت شغلی و رفاه زندگی کارگران که نقش بسزایی در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران داشته در ارجعیت اولویت‌ها قرار گیرد.

کارگران امسال در حالی هفته کارگر ( از 5 لغایت 11 اردیبهشت) و روز جهانی کارگر را سپری خواهند کرد که شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا، بر مشکلات آنان افزوده است. خانه کارگر استان همدان، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته کارگر به تمامی تلاشگران عرصه کارو تولید خدمات کشاورزی و حمل و نقل و ساختمانی، تلاش دارد در مفاد این بیانیه که در زیر به آن اشاره شده است، مهمترین مطالبات بخش کارگری را به مسئولان محترم متذکر شود:

1-قراردادهای موقت کار، امنیت و آرامش را از کارگران سلب نموده و امکان برنامه ریزی و بهره مندی از یک زندگی بدون اضطراب و شرافتمندانه را برای کارگران به خطر انداخته ، لذا از مسئولان ذیربط تقاضای اجرای صحیح تبصره 1 ماده 7 قانون کار را داریم.

2-تمامی منابع و دارایی های سازمان تامین اجتماعی کشور متعلق به بیمه شدگان است و هرگونه تعرض در آن مغایر با اصل 44 قانون اساسی است و آنرا محکوم می نماییم.

3-خواستار اجرای درست قانون در مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران هستیم.

4-اعتراض شدید بر عدم رعایت عدالت در افزایش حقوق بخش کارگری با توجه به تورم موجود و بر اساس ماده 41 قانون کار هستیم.

5- عدم توجه به بخش مسکن کارگران که متاسفانه برای این قشر زحمت کش بسیار دست نیافتنی شده است.

6- رعایت نکردن بسیاری از موارد قانون کار در کارگاههای  تولیدی ، صنعتی به دلیل عدم نظارت بخش‌های مربوطه توسط دستگاه‌های مرتبط و مجری قانون کار و سایر قوانین می باشیم.

7- امکان استفاده کارگران فصلی از بیمه بیکاری برابر قوانین مرتبط هستیم.

8-عدم رعایت نکات بهداشتی در محیط کار ، خصوصا در ایام کرونایی میبایست مورد تاکید وتوجه صاحبان مشاغل باشد.

امید است با یاری خداوند منان و نگاه تیزبینانه تر مسئولان، شاهد فراهم آمدن شرایط مناسب در بخش معاش و امنیت شغلی کارگران  باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز