خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

صعود 14 پله‌ای شوراهای حل اختلاف استان در صلح و سازش پرونده‌ها در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۸۶

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف فارس با 39/2 درصد صلح و سازش پرونده های وارده رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده، افزود: در این بخش شوراهای حل اختلاف فارس نسبت به سال گذشته 14 پله صعود داشته که این امر نشان از تلاش همکاران در حوزه شوراهای حل اختلاف است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام سید کاظم موسوی در بازدید از مجموعه ستادی شوراهای حل اختلاف و مجتمع شماره یک شورا با تأکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف فارس در سال گذشته دستاوردهای قابل قبولی داشته است، گفت: شوراهای حل اختلاف فارس در سال گذشته با مصالحه 50 فقره پرونده قتل، همچون 5 سال اخیر رتبه اول کشور را کسب کرده که این امر ناشی از مدیریت مناسب در هدایت شعب ویژه مصالحه قتل و اعتقاد اعضای این شعب در اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ ، عفو و بخشش است.

 وی همچنین از آزادی 801 زندانی شورا در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان خبر داد و افزود: شوراهای حل اختلاف استان فارس در سال گذشته برای اجرای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص پرونده های ارجاعی از محاکم و دادسرا ها نیز موفق به صلح و سازش 56 درصد از این پرونده ها گردید که این امر از جمله موفقیت های این مجموعه در سال گذشته بوده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس تصریح کرد: با متخومه شدن 99 درصد پرونده های وارده به هر شعبه شورا می توان ادعا کرد در شوراهای حل اختلاف فارس هیچ گونه اطاله دادرسی وجود ندارد  که این امر با فلسفه شکل گیری شوراهای حل اختلاف کاملاً مطابقت دارد.

وی در پایان این دیدار بر رعایت نظم و انضباط اداری شورا و تلاش مضاعف همکاران در به سازش رساندن پرونده ها تأکید کرد.

 در حاشیه این دیدار حجت الاسلام موسوی ضمن استماع مشکلات برخی از مراجعان نحوه رسیدگی‌ها و همچنین کیفیت صدور دستورات صادر شده را مورد بررسی قرار داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز