خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

صلح و سازش ۵۴ درصدی شکایت کارگران از کارفرمایان در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۳۴

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گفت: سال قبل در حوزه کارگری این شهرستان از مجموع ۷۰ پرونده شکایات کارگری از کارفرمایان ۵۴ درصد آن منجر به سازش شد.

حسین غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: تعهد شهرستان بردسکن در سال قبل در حوزه صلح و سازش 40 درصد بود که خوشبختانه بردسکن توانست 14 درصد بیشتر پرونده شکایت کارگران از کارفرمایان را به صلح و سازش منجر کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن عنوان کرد: مسئولان ایمنی در هر واحد تولیدی بازوان توانمند ادارات کار و رفاه اجتماعی هستند که خوشبختانه در شهرستان بردسکن کمترین حوادث ناشی از کار را داشته ایم.

غلامی عنوان کرد:کارگران به لحاظ اقتصادی و معیشتی جزو اقشار ضعیف هستند و کرونا نیز مزید بر علت شده است ولی باز هم کارگران معادن با شیوع بیماری کار و چرخه اقتصاد را متوقف نکردند و با رعایت پروتکل های بهداشتی چرخه صنعت را چرخاندند.

وی به اقدامات بسیار خوب معادن و واحدهای تولیدی در بحث تامین اقلام بهداشتی در بحث پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و این اقدامات را مورد تحسین قرار داد.

وی گفت: ایمنی و صیانت از نیروی انسانی با توجه به شیوع کرونا مورد حساسیت بیشتری قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از کارگران به کرونا مبتلا نشده است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق 21 درصدی دولت به جامعه کارگران کفاف معیشت زندگی آنان را نمی دهد گفت: ما در یک جنگ اقتصادی هستیم، لذا باید به قشر کارگر توجه بسیاری شود.

غلامی به کمک های دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون در تسهیلات سامانه کارا در حوزه اشتغال روستایی و عشایر بیش از 21 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار جذب شهرستان شد که از مجموع 348 پرونده تعداد 526 نفر اشتغال در سطح شهرستان ایجاد شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به یک طرح 15 میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: اگر این اعتبار به شهرستان تخصیص پیدا کند شهرستان بردسکن رتبه دوم در استان از لحاظ جذب اعتبارات را کسب خواهد کرد.

وی به سامانه ملی رصد اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد شهرستان  بردسکن در حوزه اشتغال سال قبل  هزار و  197 نفر بود که خوشبختانه  100 درصد این تهعد تحقق پیدا کرد.

وی همچنین در حوزه آموزش هزار و 870 نفر ساعت و در حوزه فرهنگ تعاونی نیز 2 هزار و 870 نفر ساعت آموزش های لازم را طی سال گذشته فراگرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز