خبرگزاری کار ایران

راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در شیراز

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۲۶

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری شیراز با اشاره بهاینکه فناوری جدید تراموای هوشمند(ART) مزایای سیستم حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهمتر دوست دار محیط زیست به شمار می رود گفت: در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل و نقلی جهت بررسی های کارشناسی و راه اندازی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مجتبی زوربخش که در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای کمیسیون هوشمندسازی سخن می گفت با بیان اینکه ARTیکی از انواع ترامواهای هوشمند است اضافه کرد: این سیستم حمل و نقل هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: این ART که 32متر طول داشته و قابلیت حمل 300 تا 500 مسافر یا وزنی معادل 48 تن را دارد،  حداکثر سرعت آن نیز 70 کیلومتر بر ساعت است و پس از 10 دقیقه شارژ باتری، تا 25 کیلومتر حرکت می کند.

به گفته وی این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوارهایی که به کمک خط کشی بر روی خیابان‌ها قرار گرفته و شناسایی توسط سنسورهای بر روی ART، حرکت می‌کند.

استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز

زوربخش همچنین در خصوص دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان کرد: با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت های مرکز کنترل ترافیک جهت انتقال اطلاعات دوربین های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگیسازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده ی نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده ها برپایه فیبر نوریبهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت اقتصادی را در، درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

زوربخش؛ در طی بازدید لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ هدایت گفت: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر،می‌تواند باعث تسهیل امور مدیریتی،راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آن‌ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان افزود: در حال حاضر پارکینگ هدایت به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسورهای تشخیص پارک خودرو مجهز گردیده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز