خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد:

پرداخت ۲۷۶ میلیارد تومان به شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۰۶

مدیرکل امور مالیاتی قزوین از پرداخت ۲۷۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌های این استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: سال گذشته از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ۱۹۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به حساب شهرداری‌ها، ۷۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به دهیاری‌ها و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز به فرمانداری ها جهت نیاز و توسعه روستاهای فاقد دهیاری به صورت مستقیم واریز شد.

وی با بیان اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده استان نیز به بخش سلامت اختصاص یافته، تاکید کرد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر داشته و در همین راستا طی سال گذشته ۱۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به این حوزه تخصیص یافت تا شاهد ارتقای هر چه بیشتر و بهتر بخش بهداشت و سلامت شهروندان استان باشیم.

به گفته حوائج، براساس ماده ۱۰۹ قانون برنامه ششم توسعه، ماهانه، ۲۷ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش باید اختصاص داده شود که این میزان در استان قزوین طی مدت یاد شده پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه عوارض وصول شده از محل مالیات بر ارزش افزوده در هر استان جهت عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود، اظهار داشت: تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر منطقه خواهد داشت تا جایی که هر زمان شهروندان از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی خود در شهرها و روستاهای محل سکونتشان باخبر باشند بدون شک تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات و عوارض خود خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز