خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

آغاز اصلاح باغ های سنتی زیتون در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۵۷

عملیات اصلاح و سرشاخه‌کاری باغ‌های سنتی زیتون با هدف ارتقای عملکرد و تولید این محصول در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: عملیات پیوند و سرشاخه کاری درختان زیتون در منطقه طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغاز شده است.

علی اکبری اظهار داشت: این طرح در راستای توسعه باغات زیتون و همچنین  نیاز به اصلاح  و بهسازی باغات قدیمی و با هدف تغییر تاج درختان و جایگزینی ارقام مناسب با تاج قبلی بر روی ۲۷ هزار اصله درخت زیتون  در منطقه اجرا شده است.

این مسئول اظهار داشت: در این طرح ارقام اصلاح شده و ارقام سازگار با منطقه مانند رقم زرد ۲ منظوره و با کیفیت بالای روغن و کنسرو  پیوند زنده می شود.

 اکبری افزود: همچنین پیوند و سرشاخه کاری  ارقام کنسروی با بازار پسندی  خوب مانند رقم مانزانیلا و کنسروالیا و رقم آربکین و کرونایکی با  افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش تولید روغن زیتون با کیفیت انجام  می شود.

سالانه بیش بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تن دانه زیتون از باغ های این محصول در استان قزوین برداشت می‌شود.

استان قزوین دارای ۹۵۰۰ هکتار باغ زیتون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز