خبرگزاری کار ایران

آمادگی انتقال خون خراسان رضوی برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۵۶

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: ذخیره سازی پلاسما با هدف تامین نیازهای درمانی پیش بینی شده ، ثبت نام اهداکنندگان پلاسمای افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ در استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید عبدالهی ضمن اعلام این خبر گفت: مخاطبان این پروژه می تواند با حضور در پایگاه های اهدای خون و ثبت نام در فرم های مخصوص به یاری بیماران ویروس کرونا بپیوندند همچنین این افراد می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 38516300 و 38595005 تماس گرفته و اطلاعات درخواستی را ثبت کنند تا پس از بررسی های لازم از آنان دعوت به عمل آید جهت اهدای پلاسمای خود مراجعه کنند و این طرح شامل افرادی می شود که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد .

وی هدف اصلی این طرح را تامین پلاسمای مورد نیاز مراکز درمانی خواند و ادامه داد: امیدواریم بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان با سازمان انتقال خون که همواره مورد اعتماد مردم بوده است، همراه شوند.

وی در ادامه افزود: شرکت در این پروژه کاملا داوطلبانه است و یادآور شد: داوطلبان اهدای پلاسما معاینه و مشاوره می شوند و پس از انجام برخی آزمایشات اولیه در صورت دارا بودن شرایط از آنان پلاسما دریافت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز