خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۲ هزار و ۹۳۰ کارگاه بیمه پرداز تامین اجتماعی در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۲۷

رئیس شعبه تامین اجتماعی بردسکن گفت: در شهرستان بردسکن ۲ هزار و ۹۳۰کارگاه فعال بیمه پرداز وجود دارد که ۲ هزار و ۱۰۰ کارگاه آن فقط در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.

رضا خطایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: به محض اینکه وضعیت حضور یافتن در شهر و روستا در بردسکن برای اداره تامین اجتماعی مهیا باشد، اولین برنامه‌های تامین اجتماعی برگزاری جلسات آموزشی برای مردم از خدمات این اداره است. وی  به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این بخش استقبال خوبی صورت نگرفته است و فقط ۵۰۰ کارگر ساختمانی باتوجه به اینکه تعداد زیادی کارگر ساختمانی داریم، بیمه هستند.

وی به مهلت سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در 10 رسته فعالیت زیان دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: براساس دستور اداری ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماههای اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (20درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده درتیر ماه 99 می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماههای یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال 99 اقدام کنند.

وی افزود: حق بیمه سهم کارفرمایی ماههای اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (39) تامین اجتماعی (هر ماه تا آخرین روز ماه بعد) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود و واحدهای اجرایی تابعه مکلف هستند نسبت به دریافت لیست حقوق و مزد کارگاههای مزبور در ماههای اشاره شده با رعایت دستور اداری صادره اقدام لازم بعمل آورند.

رئیس شعبه تامین اجتماعی شهرستان بردسکن گفت: با ابلاغ دستوراداری به واحدهای اجرایی این سازمان ، تسهیلات بیمه ای و درمانی در نظر گرفته شده برای کنترل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مخاطبان و کارکنان این سازمان ، تا پایان اردیبهشت 99 تمدید شد.خطایی گفت: ابلاغ این دستور العمل دفترچه های درمانی بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت 99 دارای اعتبار خواهند بود و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب و کارگزاری ها برای تمدید دفترچه های درمانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز