خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری سمنان :

هیچ عذری برای کم کاری در مقابله با سالک پذیرفته نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۳۲۰

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت : همه ما در قبال کودکانی که به واسطه سالک سرنوشتان تغییر می کند مسئولیم و هیچ عذری از کم کاری دستگاه های مربوطه در مقابله با سالک پذیرفته نیست.

به گزارش ایلنا، بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با سالک گفت : سال گذشته متعاقب بازدیدی که از روستاهای جنوب دامغان  به عمل آمد موضوع سالک و مشکلاتی که مردم دامغان با آن مواجه هستند در جلسات کارگروه اجتماعی فرهنگی و کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی استان مطرح شد.
 
وی افزود: با تعیین وظیفه برای هریک از ادارات و نهادها و تنظیم برنامه زمانبندی (نمودار گانت) مقرر شد از اول فروردین ماه امسال بر اساس برنامه ابلاغی اقدامات میدانی انجام شود.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه ما در قبال مردم و بویژه کودکانی که سرنوشت‌شان بواسطه آسیب سالک تغییر می کند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم خاطر نشان کرد: هیچ دستگاهی نباید برای رفع مشکلات مردم عذر و بهانه بیاورد و اگر دستگاه‌ها توان لازم برای انجام امورات محوله ندارند کتبا مراتب را به فرمانداری و استانداری  اعلام کنند .

وی از فرمانداری،بخشداری ها،شهرداری و دهیاری‌ها، شبکه بهداشت و درمان ،اداره منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره دامپزشکی ،سازمان محیط زیست ،بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه‌های مربوطه در امر مبارزه با سالک یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات هماهنگی هر ماهه برای دفع بهداشتی زباله و فاضلاب، پیگیری جهت دورکردن محل‌های نگهداری دام از اماکن انسانی، جمع‌آوری زباله و نخاله های ساختمانی، جمع آوری فضولات حیوانی از محیط روستا و معرفی افراد به مراجع قانونی در صورت عدم توجه به اخطارهای بهداشتی وخدمات تشخیصی و آزمایشگاهی برای بیماران به طور رایگان از جمله وظایف شبکه بهداشت و درمان دامغان است.

امیر بینایی ضمن بیان اینکه تهیه دارو و تجهیزات مورد نیاز به منظور درمان بیماران مبتلا و ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی به صورت رایگان جزو وظایف شبکه بهداشت و درمان دامغان بوده تصریح کرد: تهیه و تامین سم مورد نیاز و در اختیار قرار دادن طعمه مسموم جهت مبارزه با جوندگان در باغات و مزارع روستاها و هماهنگی جهت احداث دامداری های مجتمع در خارج از محیط روستاها و یا بهسازی دامداریهای موجود نیز به عهده اداره جهاد کشاورزی شهرستان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به ماده 55 قانون شهرداری ها و دهیاری ها اشاره و تصریح کرد : تامین بودجه لازم در مورد اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها و دهیاریها که طبق آن وظیفه مبارزه با جوندگان و حشرات در شهر بر عهده شهرداری و در روستاها برعهده دهیاری ها است باید مورد توجه قرار گیرد.

امیر بینایی ضمن بیان تسطیح یا انتقال نخاله های ساختمانی به فاصله بیش از 20 کیلومتری اماکن مسکونی توسط شهرداری ها و دهیاری ها گفت: جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی، خانگی، کارگاهی و صنعتی در محدوده مناطق مسکونی و جمع آوری نخاله‌های موجود و برخورد جدی با متخلفان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر از فرمانداری و بخشداری به جهت پیگیری امور ،  از همه سازمانهای مردمی ، بسیج ، گروههای جهادی و ... خواست تا در کنار ادارات دولتی در زمینه لانه کوبی ، آموزش باغداران و کشاورزان عزیز ، اطلاع رسانی و ... همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا انشاالله در سال 99 با کمترین آسیب  از ناحیه سالک در دامغان مواجه باشیم .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز