خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

پرونده قتل‌های سال جدید در حال رسیدگی است/ چک‌های برگشتی کرونا خسارت تاخیر و تادیه ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۱۳

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وقوع چند فقره قتل در فروردین ماه سال جاری گفت: متهمین این پرونده ها کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند و این پرونده ها در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامعلی دهشیری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست های دادگستری با اصناف و نخبگان استان اظهار داشت: این نشست با اصحاب رسانه تدارک دیده شد تا گزارشی از روند فعالیت های انجام شده ارائه و تعامل بیشتری داشته باشیم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در دادگستری یزد ادامه داد: بیش از 80 درصد از پرونده‌های مسن در دادگستری طی سال گذشته رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه بیش از 12 درصد نیز در ورودی پرونده به دادگستری کاهش داشته‌ایم، اضافه کرد: سرعت دادرسی در دستگاه قضایی رقم خورده و روند دادرسی ها تسریع شده که بر دقت و رعایت حق و حقوق طرفین تاکید داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود دادستانی به موضوع استعفای یکی از معاونت‌های شهرداری و موضوع مطرح شده مغایرت های مالی عنوان کرد: در این زمینه شهردار و معاون مالی شهرداری یزد سوم اردیبهشت ماه اعلام کرده اند که مغایرت های اعلام شده ناشی از اشکالات فنی است لذا اگر شورای شهر در این زمینه قانع نشده اند دادگستری آماده ورود و رسیدگی به این موضوع است.

دهشیری همچنین پیرامون زمین واگذاری به یک موسسه فرهنگی آموزشی در منطقه صفائیه یزد اظهار داشت: از سوی ان موسسه هیچ اقدامی روی زمین صورت نگرفته بود و با ورود دادگستری به این موضوع، زمین که ارزش تقریبی 30 میلیاردی داشته رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

وی با تاکید بر اینکه عزم دادگستری در مبارزه با فساد جزم است افزود: قرار نیست به یک موسسه آموزشی خاص گیر بدهیم و هرجا زمینی واگذار شده و در مدت معین اقدامی روی آن صورت نگرفته و بلاتکلیف رها شده است ورود کرده و برای بازگشت به دولت اقدام می کنیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه زمین خواری در یزد گسترده است و حتی در شب عید نیز موردی داشتیم که اقدام شد افزود: زمینی در منطقه صفائیه یزد متعلق به یکی از دستگاه های دولتی در ایام نوروز از سوی متصرفان غصب و قطعه بندی شده بود که با ورود به موقع از این تعرض نیز جلوگیری و زمین به دستگاه مربوطه بازگردانده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور حکم اعدام برای اتهام افساد فی الارض خبر داد و گفت: فرد شیادی که با رمالی برای بانوان ایجاد دردسر کرده بود و در مواردی نیز تعرض داشت با این حکم به اعدام محکوم شده است.

دهشیری با تقدیر از فعالیت خوب اصناف و همکاری آنها در ایام پیک کرونای استان عنوان کرد: با توجه به شرایطی که بر جامعه حاکم است و وضعیتی که کسب و کارها در ماه های پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری با آن دست به گریبان هستند به دنبال این موضوع هستیم تا خسارت تاخیر و تادیه از چک های برگشتی برداشته شود.

وی بیان داشت: از سوی قوه قضائیه و دادگستری یزد این موضوع دیده شده و چک هایی که برگشت می خورد مشمول پرداخت خسارت تاخیر و تادیه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز