خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی:

تئاتر شهر تبریز تا اواخر خرداد آماده می‌شود/ به دلیل اختلاف نظر هنرمندان مقرر شد پروژه بازسازی متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۹۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مجموعه "تئاتر شهر" تبریز در حال تکمیل است و تا اواخر خرداد آماده خواهد شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص دلیل تعطیلی یک ساله مجموعه تئاتر شهر تبریز، گفت: بنای این مجموعه، قدیمی بوده و بالای ۸۰ سال قدمت داشت و از سازه‌های پیوسته در آن استفاده نشده بود به طوری که موجب لرزش‌ و ارتعاشاتی در ساختمان می‌شد و هنرمندان و بازیگران صحنه نیز از عدم استحکام این بنا به شدت نگران بودند.

وی افزود: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یک گروه مطالعات برای آسیب شناسی این بنا تشکیل و در نتیجه مشخص شد که این ساختمان نیاز به مقاوم سازی دارد؛ از این‌ رو برای شروع این عملیات ساختمانی، مجموعه تئاتر شهر تبریز در اواخر سال ۹۷ تعطیل شد.

وی ادامه داد: پس از تعطیلی، اعتبارات لازم جهت مقاوم سازی بنا تامین و عملیات آغاز شد؛ بخش‌های مختلفی در سالن از جمله ستون‌های مختلفی ایجاد و به یکدیگر پیوست داده شد.

محمدپور بیان کرد: زمان اتمام مقاوم سازی به دلایل مشکلاتی چون نبود بودجه و... بیش از زمان مشخص‌شده طول کشید و تا اواخر سال ۹۸ ادامه داشت اما اکنون مقاوم سازی تقریبا به اتمام رسیده و عمر ساختمان چند برابر شده و به شرایط قابل اطمینان رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات مقاوم سازی ساختمان باعث تخریب بخش‌های مختلف شد، گفت: تخریب تمامی بخش‌های این مجموعه ناشی از مقاوم سازی بوده و موجب شد تا به فکر بهینه سازی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های این مجموعه بیافتیم.

وی افزود: بخش‌هایی که استفاده نمی‌شد و فقط به عنوان انباری به کار می‌رفت، به پلاتو تبدیل شدند؛ اکنون چهار پلاتو استاندارد و قابل قبول در حال آماده سازی است.

⁦مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازسازی ساختمان باید انجام می‌گرفت، گفت: سالن اصلی دارای شیب بندی بود اما به خاطر مقاوم سازی، شیب و کف سالن برداشته و پس از مقاوم سازی بار دیگر شیب بندی شد

وی افزود: متأسفانه آمادگی این مجموعه در شرایط بی پولی و نبود اعتبار و تنها با استفاده از منابع داخلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ادامه یافت و تلاش کردیم تا نیاز تئاتر استان را به نوعی تامین کنیم؛ اکنون برای بهسازی کامل، تکمیل شبکه برق، آب و ... به اعتبار نیاز داریم که امیدواریم در این سال تامین شود تا پس از بهره برداری بتوان تجهیزات مجموعه را به‌طور کامل مهیا کرد

⁦وی با اشاره به بازدید هنرمندان تئاتر تبریز از وضعیت مجموعه تئاتر شهر تبریز، اظهار کرد: نخاله زیادی از برداشت شیب سالن، برجا ماند و لازم بود تا بار دیگر شیب بندی شود و حتی سازه‌های آن فراهم شده است اما برخی هنرمندان به اشتباه تصور می‌کردند که سالن اصلی به پلاتو تبدیل خواهد شد که اقدامی کاملا غیرواقعی و سوءتفاهم بود

محمدپور افزود: با بازدید هنرمندان سوءتفاهم‌ها رفع شد اما اکنون در خصوص شیب سالن اصلی به توافق نرسیدند به طوری که برخی هنرمندان اعتقاد دارند که سالن باید شیب داشته باشد زیرا این سالن آمفی تئاتر است و افرادی که در ردیف انتهایی نشسته‌اند نیز باید صحنه را ببیند اما تعداد دیگری معتقدند که کف باید مسطح باشد و صندلی‌ها پشت سر هم چینش یابند.

وی متذکر شد: به دلیل اختلاف نظرات هنرمندان، مقرر شد تا زمان رسیدن به یک نظر کلی فعلا پروژه متوقف شود و هنرمندان و معمارها به یک جمع بندی در خصوص شیب سالن اصلی تئاتر برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز