خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

سلامت مردم قابل مسامحه نیست/ پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های استان رعایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۸۳

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به همگانی بودن مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: سلامت مردم به هیچ عنوان قابل مسامحه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر همین مبنا دستگاه قضایی استان با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و مورد نیاز مردم برخورد جدی و قانونی می‌کند و بر ادامه نظارت بر روند بازار از طریق تشکیل تیم های بازرسی تلفیقی و برخورد با افراد متخلف و پلمپ واحدهای متخلف تاکید دارد.

وی با اشاره به تدابیر و عملکرد دادگستری آذربایجان شرقی جهت مقابله با بیماری کرونا، از کنترل و نظارت دقیق و صدور دستورات قضایی به نیروهای انتظامی و نظامی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند خبر داد.

خلیل اللهی برگزاری تعداد ۱۴ جلسه در طول مدت ورود ویروس کرونا به آذربایجان شرقی در رابطه با مدیریت و پیشگیری از انتشار این ویروس را از جمله اقدامات دستگاه قضایی استان برشمرد و اظهار داشت: نتیجه این جلسات ۴۰ مصوبه و چندین مکاتبه با ادارات و دستگاه های مختلف استانی بوده است که بر روند اجرای همه آنها نظارت داریم.

وی اضافه کرد: از زمانی که بحران کرونا به وجود آمده است، دادگستری استان توجه ویژه‌ای به زندان‌ها و زندانیان داشته است و شاهد اهتمام بسیار جدی در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان زندان‌های استان هستیم.

خلیل اللهی گفت: در این زمینه اعطای مرخصی به حدود ۵۰ درصد از زندانیان آذربایجان شرقی و همچنین رسیدگی خارج از نوبت به پرونده محتکران اقلام بهداشتی صادر شد.

وی با تاکید بر نقش کلیدی سازمان تعزیرات حکومتی در مقابله با احتکار اقلام موردنیاز مردم در شرایط سخت کنونی، ادامه داد: در آذربایجان شرقی از اسفند ماه سال گذشته گشت های سیار با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان راه اندازی و تاکنون تعداد ۱۳۹ فقره پرونده در رابطه با اقلام مکشوفه بهداشتی تشکیل و ۳۰ واحد متخلف در این رابطه نیز پلمپ شده است.

خلیل اللهی صدور دستور قضایی به دستگاه های اجرایی، نظارتی و امنیتی را کارآمد توصیف و اضافه کرد: در جریان دستورات قضایی صادر شده به مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خواستار افزایش و تشدید بازرسی و نظارت بر روند تهیه و توزیع اقلام مختلف به خصوص کالاهای اساسی و بهداشتی موردنیاز مردم شدیم.

وی از بهره برداری کامل از سامانه سجام قوه قضاییه در دادگستری استان در خصوص گزارش‌های مردمی مرتبط با موضوع احتکار اقلام بهداشتی و یا عدم رعایت دستورات قضایی و پروتکل های بهداشتی، خبر داد و افزود: در این زمینه نیز دستورات قضایی لازم برای کشف اقلام بهداشتی احتکاری صادر و پرونده های قضایی تشکیل شده است.

 خلیل اللهی گفت: تمامی اقلام احتکار شده برای تامین نیازمندی های کادر درمانی و بیمارستانی استان ضمن توزیع در سطح جامعه، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری بسیار نزدیک تمام نهادهای مرتبط با موضوع کرونا و حفظ امنیت و سلامت جسمی و روانی جامعه در سطح استان برقرار است، از تلاش و همکاری نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه عاشورا که در تمام مراحل، حضوری موثر و چشمگیری داشتند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز