خبرگزاری کار ایران

توضیحات شرکت دخانیات کشور درباره گزارش ایلنا/ افزایش 140 درصدی برنامه تولید محصولات دخانی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۵۱

شرکت دخانیات کشور نسبت به گزارش منتشر شده در خبرگزاری ایلنا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، مدیر دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات کشور با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری ایلنا توضیحاتی را درباره گزارش "مدیریت غلط شرکت دخانیات کشور موجب تعطیلی کارخانه‌ها شد" ارائه کرد.

متن نامه ارسالی به شرح زیر است:

1. بخش عمده و قابل توجهی از مطالبات توتون‌کاران استان آذربایجان غربی پس از خرید محصول در سال 98 به طور منظم پرداخت شده و الباقی مطالبات نیز در سال جاری بر اساس روال پرداخت منظم به حساب این عزیزان واریز خواهد شد لذا مدیریت غلط و ناتوان شرکت دخانیات کشور در عدم پرداخت مطالبات کشاورزان به شدت تکذیب می‌شود.

2. کارخانجات دخانیات استان آذربایجان غربی در سال گذشته نیز همچون سنوات قبل فعال بوده و در سال جدید نیز همانند سایر صنایع تولیدی کشور به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان با تاخیر شروع به کار کرده و هم اکنون در حال تولید دو برند از محصولات شرکت است لذا تعطیلی کارخانه‌های دخانیات ارومیه و خوی تکذیب می‌شود لازم به ذکر است فعالیت مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات ایران بر مبنای اصول حرفه‌ای عرضه و تقاضا و نیاز بازار برنامه‌ریزی می‌شود.

3. مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات ایران در راستای استفاده از ظرفیت‌های خالی نسبت به عقد قرارداد با بخش خصوصی اقدام می‌‌کند که قرارداد قبلی مجتمع دخانیات استان آ‌ذربایجان غربی با بخش خصوصی در سال گذشته به پایان رسیده و برای سال جدید در صورت ایجاد ظرفیت خالی نسبت به عقد قرارداد در راستای استفاده بهینه از پتانسیل‌های مجتمع اقدام خواهد شد لذا فرار سرمایه‌گذار بخش خصوصی به علت بوروکراسی‌های پیچیده اداری و عدم اجرای قراردادها به هیچ عنوان صحیح نبوده و تکذیب می‌شود.

4. شرکت دخانیات ایران پس از انتزاع وظایف حاکمیتی تکلیفی برای خرید تمامی توتون‌های تولیدی از کشاورزان ندارد و مدیریت و ساماندهی حوزه کشت در اختیار مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور است اما در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به کشاورزان عزیز و زحمتکش کشور همچون سالیان گذشته با وجود عدم نیاز خود نسبت به خرید توتون‌های استحصالی آنان اقدام کرده و در صورت حمایت نهادهای دولتی و قانون‌گزار از این شرکت و برند ملی که نقش مهمی در اشتغال کارگر ایرانی و تولید داخلی دارد چتر حمایتی این شرکت ادامه‌دار خواهد بود. این مهم در حالی است که متاسفانه شرکت‌های خارجی فعال در این صنعت با دارا بودن سهامداران کاملا خارجی سهم بسیار ناچیزی از اشتغال کارگر ایرانی را در برابر سهم بسیار بالای تولید انبوه محصولات دخانی نسبت به شرکت دخانیات ایران دارا است و با کسب عایدات فراوان از بازار مصرف کشور و خروج ارز به دلیل خلا‌های قانونی ذره‌ای از این توتون‌ها را خریداری نمی‌کنند.

5. شرکت دخانیات ایران به عنوان تاریخچه صنعت دخانیات ایران و یک برند ملی با قدمت حدود یکصد سال و نزدیک به پنج هزار نفر پرسنل و حدود 15 هزار نفر کشاورز وابسته و هزاران نفر ذینفع در سال جاری برای نیل به اهداف عالیه کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید به‌رغم تمامی محدودیت‌های اقتصادی، تحریم‌ها، عدم تامین نقدینگی و قاچاق بی‌رویه محصولات دخانی، افزایش 140 درصدی برنامه تولید را برای سال جاری پیش بینی کرده است که با یاری خداوند متعال و حمایت مسئولان و قانونگذاران بر وضع قوانین حمایت کننده از این صنعت و اشتغال کارگر ایرانی و تولید داخلی و همت کارگران معظم این شرکت در سراسر کشور محقق خواهد شد.

با کاهش تولید و تعطیلی برخی از مجتمع‌های تولیدی این شرکت قبل از مهرماه سال 98 برای نخستین بار با درایت دولت  و مسئولان مربوط مدیرعامل جدیدی از بین بدنه شرکت دخانیات ایران انتخاب شد که با دستورات ایشان در خصوص ریشه‌یابی علل کاهش تولید در شش ماهه اول سال 98 و با پیگیری‌های مستمر جهت تامین منابع و مواد اولیه ضروری به منظور تولید محصولات دخانی و همکاری و هم‌افزایی بخش‌های تامین و تولید خطوط تولید در شرکت دخانیات ایران مجددا احیا و فعال شد و با توجه به تامین مواد اولیه در شش ماه دوم سال 98 و افزایش تولید شیفت‌های کاری، احیا و این شیفت‌ها به دو و سه شیفت کاری ارتقا یافته است.

 با وجود تحریم‌های ظالمانه کشورهای خارجی فرآیند دشوار واردات و ترخیص در مبادی ورودی کشور محدودیت‌های بانکی برای تبادل ارز ، قاچاق کالا و ورود بی‌رویه محصولات دخانی بی‌کیفیت باعث شده تا روند مثبت ایجاد شده بدون حمایت‌ها و پشتیبانی نهادهای بالادستی و سهامداران شرکت ناپایدار باشد و امید است فرآیند تولید با توجه به نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید همچنان ادامه یابد و تحقق سهم 20 درصدی بازار در سال 99 و ایجاد حدود 9 هزار نفر فرصت شغلی جدید با افزایش تولید و استفاده از زیرساخت‌های بروز و بسیار توانمند این شرکت که در حال حاضر به علت وضع قوانین ناصحیح و قاچاق بی‌رویه کالا استفاده نمی‌شوند دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز