خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست / وجود ۹ شعبه خانه کارگر در آذربایجان غربی/ هشتاد هزار عضو در خانه کارگر ارومیه

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۶۱

دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متاسفانه از قشر کارگر به معنای واقعی حمایت نشده و این افراد قشر مظلوم جامعه محسوب می‌شوند، گفت: حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست و لازم است مسئولان به قول هایی که نسبت به بهبود وضع معیشتی این قشر داده‌اند، عمل کنند.

سعید مصطفی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه بیش از هشتاد هزار کارگر در خانه کارگر ارومیه عضو هستند، گفت: هم اکنون ۹ شعبه خانه کارگر در استان وجود دارد و در تلاشیم در دیگر شهرهای استان از جمله ماکو و ۲ شعبه دیگر در ارومیه راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی واحدهای تولیدی و صنعتی و اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: متاسفانه بسیاری از واحدها با مشکل تهیه اقلام بهداشتی مواجهند که توجه بیشتر از سوی علوم پزشکی استان را می‌طلبد.

مصطفی نژاد با بیان اینکه صیانت از حقوق کارگران و رفع مشکلات این صنف اولویت خانه کارگر است، گفت: ۸۰ هزار نفر عضو خانه کارگر مرکز استان از خدمات مختلف آموزشی، درمانی، رفاهی و ورزشی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از قشر کارگر به معنای واقعی کلمه حمایت نشده و این افراد قشر مظلوم جامعه محسوب می شوند، گفت: حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست و لازم است مسئولان به قول‌هایی که نسبت به بهبود وضع معیشتی این قشر داده‌اند، عمل کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به اینکه قشر کارگر و بسیاری از واحدهای تولیدی استان به واسطه شیوع کرونا متضرر شدند، تصریح کرد: در حال رصد آمار واقعی از تعداد واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا هستیم.

وی از توزیع بسته های حمایتی در بین افراد آسیب دیده عضو خانه کارگر در مرکز استان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۸۰۰ سبد تنظیم کالا  و ۵۰۰ بسته رایگان غذایی به همراه ماسک و دستکش بین اعضا توزیع شده است.

مصطفی نژاد با اشاره به برنامه‌های خانه کارگر استان آذربایجان غربی گفت: راه اندازی ۲ شعبه دیگر خانه کارگر در ارومیه، راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی و افتتاح استراحتگاه ، راه اندازی مهدکودک و پیش دبستانی خانه کارگر و امضا تفاهمنامه با فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقا مهارت اعضا از برنامه‌های پیش روی این تشکل کارگری در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز