خبرگزاری کار ایران

منتخب شرق هرمزگان در گفت و گو با ایلنا:

سهم جوانان هرمزگانی از صنایع بزرگ غرب استان بیکاری است / ساحل نشینانی که از نعمات دریا محرومند /جاده میناب -بشاگرد بعد سال‌ها هنوز نیمه کاره است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۹۹۵

منتخب شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با وجود آنکه استان هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است و صنایع بزرگی در غرب آن مستقرند، اما سهم جوانان هرمزگانی از آن بیکاری و بسیار اندک است.

حسین رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت آب شرق استان، اظهار کرد: آب یکی از نیازهای اساسی جانداران است و مشکل اساسی ما در این موضوع در برخی مناطق شرق استان بحث کمبود منابع آب است به گونه‌ای که بسیاری از روستاها شبکه آب دارند اما بعد از آبرسانی چشمه آب تامین کننده آن منطقه خشک شده است و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.

سهم جوانان هرمزگانی از صنایع بزرگ غرب استان بیکاری است / ساحل نشینانی که از نعمات دریا محرومند /جاده میناب -بشاگرد بعد سال‌ها هنوز نیمه کاره است

نماینده شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) افزود: مشکل حائز اهمیت دیگر در این حوزه، صعب‌العبور بودن مسیرها در برخی موارد جزئی است خصوصا در مناطق کوهستانی بشاگرد که باید برای بازگشایی راه در آن منطقه اقداماتی انجام شود  که به هزینه هنگفتی احتیاج دارد و تامین این هزینه از محل بودجه سنواتی نیز کار آسانی نیست اما با این وجود مسئولان مربوطه باید به حل این مشکلات بپردازند.

گافر و پارامون بشاگرد و جاسک نیازمند نگاه خاص

رئیسی با بیان مشکلات جاده های شرق استان، بیان کرد: در این منطقه با مشکلات جدی مسیرهای ارتباطی رو به رو هستیم برای مثال در بخش گافر و پارامون بشاگرد و جاسک این مشکل جدی است که تامین منابع این پروژه ها نیازمند نگاه خاص دولتمردان است و اگر بخواهیم بر اساس گذشته اقدام کنیم سالیان طولانی وضعیت این مناطق بهبود نخواهد یافت.

وی با تاکید بر وضعیت اسفناک جاده میناب-بشاگرد،گفت: یکی از زخم های حوزه شرق استان مسیری است که نیمه کاره رها شده که ناشی از کم توجهی مسئولان است و با توجه به منتهی شدن این مسیر به دانشگاه ها و تردد دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد.

تعداد کم نمایندگان هرمزگان،قدرت چانه زنی  را کاهش داده

نماینده شرق استان بیان کرد:تعداد کم  نمایندگان استان هرمزگان در مجلس و سمت‌های کشوری تبعاتی برای ما داشته و قدرت ما را برای چانه زنی دریافت اعتبار کاهش داده است.

رئیسی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان هرمزگان، اظهار کرد: استان ما به لحاظ بیکاری و فقر جایگاه مناسبی در کشور ندارد، این در حالی است که ما پتانسیل‌های مناسبی برای اشتغال داریم؛ استان ما دروازه و پایتخت اقتصاد کشور محسوب می شود و با وجود اینکه صنایع بزرگی در غرب استان مستقر هستند، سهم جوانان هرمزگانی از  آنها بیکاری  است.

وی در ادامه افزود: فقر، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که ما همواره با خود یدک می کشیم و با توجه به موقعیت استان ما این موضوع را بی عدالتی محض می دانیم و هیچ توجیهی برای وضع موجود پذیرفتنی نیست.

ساحل نشینانی که  از مزایای دریا محرومند

نماینده شرق استان با تاکید بر سایر ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: بهره‌برداری درستی از سایر توانمندی‌های استان رخ نمی دهد؛ در بخش تجاری مردم ما با محدودیت بسیاری مواجهند به گونه‌ای که ساحل نشینان ما استفاده کامل را نمی توانند از دریا ببرند؛ در حالی که مردم محلی برای اخذ مجوز صیادی با مشکل رو به رو هستند کشتی های بزرگ صیادی خارجی مشغول صیادی‌اند.

ظرفیت‌های مغفول مانده کشاورزی

وی، با اشاره به صنایع کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان ما با عرضه محصولات خود به بازار همواره دچار مشکلند و با وجود اینکه تولید فراوانی از سوی آنان وجود دارد بستر مناسبی برای فروش این محصولات ایجاد نشده است؛ در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند بسته‌بندی ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای داریم که باید از آنها بهره برد تا در کنار ایجاد فرصت های شغلی جوانان ما فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز