خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل هواشناسی استان:

توفان با سرعت ۹۷ کیلومتر یزد را درنوردید / شکستگی تعدادی از درختان بلوارهای شهر یزد

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۹۴۹

کارشناس پیش ‌بینی اداره‌ کل هواشناسی یزد گفت: توفان همراه با گرد و خاک عصر یکشنبه با سرعت 97 کیلومتر برخی از مناطق استان را درنوردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهقانی با بیان اینکه عصر امروز مناطق مختلف استان یزد را توفانی با سرعت ۷۰ تا ۱۲۲ کیلومتر درنوردید، اظهار داشت: گرمای نسبت زیاد دیروز و امروز سبب اختلاف دمایی شد به گونه‌ای که امروز توفانی با سرعت ۱۲۲ کیلومتر در شهرستان ابرکوه و در یزد با سرعت ۹۷ کیلومتر را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه وزش باد و توفان در ماه های فروردین و اردیبهشت به ویژه در دشت یزد اردکان هر سال رخ می دهد، اضافه کرد: در سایر مناطق استان نیز سرعت این توفان بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بود و در معابر شهر یزد نیز موجب شکستن تعدادی از درختان و خسارت هایی شد.

کارشناس پیش ‌بینی اداره‌ کل هواشناسی یزد با اشاره به اینکه همراه با طوفان بارش‌هایی را در مناطق مختلف استان داشتیم، خاطرنشان ساخت: این سامانه ناپایدار امشب نیز در استان فعال است و شاهد باد‌های نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق به صورت پراکنده خواهیم بود.

وی بیان داشت: در روز سه‌شنبه جوی نسبتا آرام در استان خواهیم داشت، اما شرایط کنونی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تکرار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز