خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۸۳۰ نفر از تربت حیدریه در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۹۱۶

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: از اسفند ماه پارسال تاکنون، 830 نفر در این شهرستان در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده‌اند.

علی‌اکبر اسماعیل‌پناه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: ما نیز در مرحله نخست اسامی 49 نفر از افرد مشمول در این شهرستان را، به اداره کل تامین اجتماعی استان ارسال کردیم تا اقدامات نهایی توسط سازمان انجام و مقرری آنان پرداخت شود.

وی در تشریح سامانه یاد شده گفت: با شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال، بسیاری از کارگران شاغل در صنوف و واحدهایی که فعالیت آنان ممنوع اعلام شده بود، تعطیل و فعالیتی نداشتند. 

اسماعیل‌پناه افزود: بر همین اساس نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از این قشر آسیب دیده و به منظور فقدان نیاز به مراجعه حضوری این کارگران به اداره یا کاریابی، سامانه‌ای با نام بیمه بیکاری به آدرس اینترنتی (BimeBikari.mcls.gov.ir) راه‌اندازی و از کارگرانی که به این علت و یا به هر علت دیگر بیکار شده‌بودند، خواست در آن سامانه ثبت نام کنند .

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه با بیان اینکه ثبت نام شدگان 2 دسته می‌باشند، گفت: دسته نخست کسانی هستند که بیکاریشان به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا بوده و بعد عادی شدن شرایط به کار خود باز می‌گردند و بر اساس دستورالعمل مربوطه قرار است به این افراد در صورت دارا بودن شرایط لازم (مشمول قوانین کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری باشند)، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبشهت بیمه بیکاری پرداخت شود.

اسماعیل‌پناه افزود: دسته دوم افرادی هستند که به دلیل تعطیلی کارگاه، اتمام قرارداد و یا موارد دیگر به کلی کار خود را از دست داده‌اند و این افراد می بایست علاوه بر ثبت نام در سامانه یاد شده، از یکم اردیبهشت ماه به کاریابی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

وی جمعیت فعال این شهرستان را 69 هزار و 546 نفر و جمعیت شاغل را 61 هزار و 599 نفر اعلام و اظهار داشت: جمعیت بیکار هفت هزار و 947 نفر، نرخ بیکاری 11.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 38. 4 نفر است.

وی گفت: در سطح استان سه هزار و ۲۲۴ کارگاه شناسایی و در نرم افزار بازرسی کار شهرستان تربت حیدریه به ثبت رسیده‌اند و در هیات حل اختلاف این شهرستان به پرونده های شهرستان های زاوه، مه ولات، رشتخوار، گناباد و خواف نیز رسیدگی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز