خبرگزاری کار ایران

ناصر مقدم خبر داد:

چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری البرز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۶۶

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری خانه مطبوعات البرز و در دو بخش اصلی و موضوعی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، ناصر مقدم با اعلام خبر برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری و پایگاههای خبری در استان البرز، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره با هدف، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و نیز توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مقاله؛ یادداشت و سرمقاله؛ عکس خبری و غیر خبری؛ خبر؛ گزارش خبری و تحلیلی؛ مصاحبه؛ تیتر؛ طراحی و صفحه آرایی؛ طنز مکتوب؛ طرح و کاریکاتور است.

وی در ارتباط با بخش‌های موضوعی گفت: رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی؛ جهش تولید؛ توسعه استان البرز؛ حقوق شهروندی؛ دین و معنویت؛ نشاط اجتماعی؛ خانواده و سبک زندگی؛ آب؛ محیط زیست؛ چالش ها و آسیبهای اجتماعی همچون طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر و در نهایت موضوع نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا خواهد بود.

مقدم بیان داشت: آثار رسیده در بخش های موضوعی جداگانه بررسی شده و از رسانه ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد تجلیل خواهد شد. در این بخش ارسال اصل و یا تصویر چاپ شده  آثار به دبیرخانه الزامی است و نیازی به بارگذاری این آثار در سامانه نیست.

وی ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره را به شرح ذیل عنوان کرد: 

1. آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی ابتدای تیرماه 1398تا پایان خردادماه 1399در یکی از نشریات استانی، خبرگزاریها، پایگاه های  خبری استان و سرپرستی های نشریات سراسری منتشر شده باشد.

2.آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی شود. (افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می گردد باید به تأیید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد.)

تبصره: نمایندگی های نشریات سراسری وخبرگزاری ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمی-شوند و باید توسط مدیرمسئول در مرکز تأیید گردد.

3. مطالب مربوط به رسانه های فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

4. هر متقاضی مجاز به شرکت در 3 بخش از جشنواره میباشد و  در هر بخش می تواند حداکثر تا 2 اثر را بارگذاری نماید که در مجموع 6 اثر پذیرفته می شود، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

5. رسیدگی به آثار یک مرحله ای و توسط هیأت داوران جشنواره خواهد بود.

6.هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند و قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تأیید هر اثر، نظر نصف به اضافه یک رأی هیأت داوران تعیین کننده خواهدبود.

7. تعداد اعضای شرکت کنندگان در بخشهای مختلف جشنواره، رتبه بندی خواهند شد:

1. بالای 15 نفر شرکت کننده:نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد.

2. ما بین 10تا 15 نفر شرکت کننده: نفرات اول و دوم انتخاب خواهد شد.

3. بین 5 تا 10نفر شرکت کننده: فقط یک نفر

4. تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده در بخش های دیگر ادغام یا حذف میگردد.

مقدم با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در روز 15مرداد در پایان گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می بایست از تاریخ 20 اردیبهشت 99 با مراجعه به سایتhttp://alborz.pressfestival.ir/آثار خود را تا تاریخ 20 تیر ماه سال جاری بارگذاری کرده و همچنین به صورت چاپ شده به دبیرخانه ارسال کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز