خبرگزاری کار ایران

بالایی در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی براثر بارش‌ها به کشاورزی کرمانشاه/ جبران خسارت‌ها برای کشاورزان غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۷۹۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از وارد شدن خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی بر اثر بارش‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری در این استان خبر داد.

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره میزان خسارت‌ بارندگی‌های اخیر در استان کرمانشاه گفت: ۲۵۰ میلیارد تومانی براثر بارش‌های ۲۱ فروردین و چهارم اردیبهشت به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد و جبران خسارت حوادث طبیعی برای کشاورزان بسیار سخت و در اکثر موارد غیرممکن شده است.

وی افزود: سه عامل دیم بودن زمین‌های کشاورزی، کوچک بودن قطعات اراضی و ضعف فرهنگ بیمه ضرورت حمایت دولت از خسارت‌دیدگان را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

بالایی با اشاره به خسارت باد و تگرگ چهارم اردیبهشت، میزان خسارت اولیه را ۳۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: در این بارش ۳۷۶ هکتار از باغ‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۱۲ هزار و ۸۰۶ هکتار مزارع کشاورزی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند و ۲۰ راس دام سبک تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه آبی کردن اراضی و یکپارچه‌سازی آن در کوتاه مدت ممکن نیست، گفت: تنها راه افزایش تاب‌آوری و جبران خسارت حوادث توجه جدی به فرهنگ بیمه است و امیدوارم با توجه به تجارب تلخ و تکراری حادثه‌خیز بودن استان در سال آتی شاهد افزایش ضریب نرخ بیمه در همه بخش‌ها به ویژه محصولات زراعی و باغی و دام باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز