خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه ابرکوه خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری ابرکوه به 12 درصد/اشتغال یکهزار و 850 نفر در واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۷۵۳

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه با اشاره به تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام گفت: نرخ بیکاری ابرکوه به 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ناصر زارع با اشاره به نرخ بیکاری ۱۴.۱ درصد این شهرستان بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ اظهار داشت: با تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام و پرداخت تسهیلات اشتغالی، زمینه اشتغال هزار و ۸۵۰ نفر فراهم ‌شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ واحد تولیدی، صنتعتی، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی ظرفیت اشتغال هزار و 850 نفر را فراهم آورده اند ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ با تکمیل و توسعه ظرفیت برخی دیگر از واحدهای صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر دیگر فراهم شود و آمار بیکاری به طور چشمگیری کاهش یابد.

دبیر کارگروه اشتغال ابرکوه تصریح کرد: در ۲ سال گذشته با پرداخت بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی به ۲۲۱ متقاضی حقیقی و حقوقی، زمینه اشتغال ۷۰۰ جوان جویای کار فراهم شد.

زارع با اشاره به اینکه بیشتر افرادی که جذب بازار کار شدند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند تصریح کرد: این افراد در بخش های کشاورزی، تولید فراورده‌های دامی، صنایع غذایی و تبدیلی، فرش دستبافت، گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزشی، آموزش و رفاهی، مشاغل خانگی و خدماتی ‌مشغول به کار شدند.

وی باتوجه به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند ماه ۹۸ و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی عنوان کرد: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کارگر با رعایت پروتکل بهداشتی در ۱۰۰ واحد تولیدی و صنفی بزرگ و کوچک شهرستان  مشغول به کار هستند .

زارع ادامه داد: برای رفاه حال کارگران در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، واحد بازرسی اداره پایش میزان رعایت اصول بهداشتی، اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و تأمین بهداشت فضای کسب کار واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.

رئیس اداره تعاون ابرکوه همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر افزود: ۲۰ برنامه در این هفته پیش بینی شده است .

زارع خاطرنشان کرد: توزیع لوام بهداشتی بین کارگران، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، دیدار مسئولان تشکل‌های کارگری و کارآفرینی با امامان جمعه ابرکوه، بخش بهمن و فرماندار ابرکوه ، تجلیل از مدافعان سلامت برخی از این برنامه هاست.

به گزارش ایلنا، هم اکنون هزار و ۱۱۴ واحد اقتصادی صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، معدنی ، صنفی، کشاورزی ، دامپروری و کارگاه های ساختمانی دارای یک تا ۳۰۰ کارگر در شهرستان ابرکوه فعال است که در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز