خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی تایباد خبر داد:

ساماندهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۶۹۹

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد از ساماندهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، عبدالرحیم تاج‌محمدی در این خصوص گفت: با توجه به وظایف محوله در حفاظت و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و اهمیت مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم به لحاظ قدمت و نوع معماری اقداماتی با همکاری ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نمازگزاران مسجد مزار انجام شد.

وی ادامه داد: اقداماتی از جمله محوطه سازی مقابل سر در ورودی، ساخت و نصب نرده محافظ پلکان بالای سردر، در پلکان ورودی پشت بام، مرمت و نصب درهای فلزی ورودی، مناسب‌سازی برای ورود جانبازان و معلولان به داخل مجموعه، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، اصلاح سیستم برق رسانی و جمع آوری کابل های دارای اختشاش بصری در حریم منظری، نصب هشت عدد پایه چراغ و تأمین روشنایی ورودی مجموعه انجام شده است.

تاج‌محمدی با بیان اینکه برای انجام این عملیات حدود 400 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه به شماره 2076 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این اثر تاریخی یکی از معماری‌های بجا مانده از دوره صفویه و از آثار تاریخی شاخص شهرستان در شهر مشهدریزه است.

گفتنی است؛ از شهرستان تایباد 46 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان تایباد در فاصله حدود 230 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز