خبرگزاری کار ایران

‌فعالیت پنج آزمایشگاه انجام تست کرونا در آذربایجان شرقی/ ضرورت خودداری مردم از برگزاری دورهمی‌ و افطاری‌ در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۶۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش ۲۵ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی در طول هفته گذشته خبر داد و گفت: مجموعه اقدامات و رعایت فاصله هوشمند به کاهش تعداد مبتلایان منجر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد حسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: از 31 فروردین تا 6 اردیبهشت از 3219 نفر تست کرونا گرفته شد که در این بین نمونه آزمایش 724 نفر مثبت اعلام شد همچنین در هفته قبل از آن نیز،از 2920 نفر آزمایش کرونا به عمل آمد که در نتیجه 974 نفر مبتلایان به کرونا را تشکیل دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: با احتساب مبتلایان در هفته‌های گذشته هم اکنون تعداد افرادی که مبتلای قطعی به کرونا هستند 4414 است که  این افراد از ابتدای شیوع اپیدمی در استان تا روز گذشته را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 30 نفر در چهار روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند خاطر نشان کرد: در مجموع تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به 348 نفر رسید، که نگرانی شدیدی از  افزایش  مبتلایان و فوتی‌های داشتیم که خوشبختانه  این اتفاق تلخ  نیفتاد و در این مدت کاهش 10درصدی فوتی‌های کرونا را تجربه کردیم.

صومی با اشاره به کاهش 25 درصدی ابتلا به کرونا گفت: با مقایسه آمار مبتلایان در هفته‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که کرونا در استان کاهش 25 درصدی داشته است، البته با توجه به کاهش محدودیت‌ها در زمینه تعاملات اجتماعی و عادی شدن روند زندگی مردم، فاصله‌گذاری هوشمند باعث شده است تا نگرانی از شیوع گسترده کرونا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه 79 درصد مبتلایان تاکنون از بیمارستان ترخیص شدند تصریح کرد:  از ابتدای اسفند تاکنون 8025 نفر با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند که تاکنون 3485 نفر با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، در حال حاضر673 نفر در بیمارستان‌ها بستری و از این تعداد 183 نفر در بخش ویژه(آی‌سی‌یو) و 72 نفر نیز زیر دستگاه تنفس مکانیکی به سر می‌برند.

وی علت کاهش آمار بستری‌شدگان را غربالگری از عموم جامعه دانست و عنوان کرد: مرحله دوم غربالگری از افراد 15 سال به بالا انجام خواهد شد، 5 آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا در استان هم راه اندازی شده است.

صومی، یادآور شد: ‌فعالیت پنج آزمایشگاه انجام تست کرونا در استان نیز در شناسایی به موقع موارد تاثیر داشت و از امروز نیز امکان انجام آزمایش آنتی بادی فراهم شد که کیت‌های آن نیز در دانشگاه علوم پزشکی تولید شده است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت خودداری از برگزاری دورهمی‌ها و افطاری‌ها در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ترسمان از این است که محدودیت‌ها را در ماه رمضان رعایت نکنیم و عادت به دادن افطاری، باعث برگزاری دورهمی‌های خانوادگی شود.

وی، خاطرنشان کرد: وظیفه امروزمان خودداری از دورهمی‌ها بوده و در صورت خودداری از اجتماعات و رعایت موارد مورد تاکید به مدت دو الی چهار هفته، ویروس زمین گیر و شیب نزولی خواهد شد و تعداد افراد مبتلا در هر روز طی ماه آتی به تعداد انگشتان دست خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز