خبرگزاری کار ایران

رستمی خبرداد:

سه طرح معدنی در چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری به سرمایه گذار

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۵۱۳

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری گفت: سه طرح معدنی در این استان آماده برداشت و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی شد.

به گزارش ایلنا، سجاد رستمی در این باره اظهار داشت: معدن گنبدنمکی در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستان‌های اردل و بروجن و ذخایر مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل از جمله معادن قابل برداشت در استان است.

رستمی افزود: امسال معدن فسفات در شهرستان لردگان، مطالعه ژئوتوریسم درمنطقه مشایخ کیار وامکان‌ سنجی تولید کاغذ از سنگ آهک نیز در مرحله مطالعه قرار گرفته است.

وی گفت: معادن مس، روی و کبالت در منطقه سبزکوه و معدن طلا، مس و کانی‌های فلزی در روستای مارکده شهرستان سامان هم از جمله پهنه‌های معدنی استان به شمار می‌رود، که در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

رستمی، سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی روستای مارکده اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه ذخایر دولومیت در استان از حجم بالایی برخوردار است، گفت: درپی جذب سرمایه‌گذار برای استخراج این ذخایر معدنی هستیم.

رستمی نبود واحد‌های «قله بر» را ازچالش‌های بخش معدن استان اعلام کرد و گفت: نبود چنین واحد‌هایی سبب شده تا محموله‌های معدنی استان به صورت خام به فروش برسد و ضایعات معدنی در استان افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز