خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

فعالیت‌های 9 گانه موجب جهش قابل توجهی در منابع طبیعی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۴۰۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: فعالیت های منابع طبیعی هرمزگان در سال 99 با جهش 9 گانه مورد تاکید رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور همراه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری اظهار کرد: سال 99، سال جهش در فعالیت‌های منابع طبیعی توام با جهش تولید در بخش های مختلف منابع طبیعی است.

وی با اشاره به رونمایی فعالیت‌های جهشی 9 گانه منابع طبیعی توسط سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: محورهای 9گانه اعلامی بسیار مهم و با اهمیت بوده و منابع طبیعی هرمزگان بر اجرای این فعالیت ها واقدامات زیربنایی سازمانی توجه ویژه ای دارد.

ذاکری بیان کرد: همانگونه که سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است و از آنجایی که فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری زیربنایی و بسترسازتولید و اشتغال است از این رو فعالیت‌های 9 گانه می تواند جهشی در اقدامات منابع طبیعی و زندگی جوامع محلی ایجاد کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به فعالیت‌های جهشی 9گانه اشاره وخاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی و توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی است.

ذاکری اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری و مقابله با بیابان زایی را ازجمله طرح های محوری منابع طبیعی در استان هرمزگان برشمرد و اظهار کرد: طرح های آبخیزداری شامل اقدامات سازه ای، بیومکانیکی و بیولوژیکی است که در این خصوص اقدامات خوب و موثری طی دو سال اخیر باتوجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی  درسطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار عملیات آبخیزداری در استان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری موجب کنترل سیل و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و افزایش آبدهی چاه ها و قناتها خواهد شد و علاوه بر تثبیت شن های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان موجب کنترل و مهار ریزگردها می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح های بیابان زدایی در مناطق بیابانی این استان اجرایی شده اما همچنان استمرار اقدامات بیابان زدایی برای استان هرمزگان و جلوگیری از پیش روی بیابان و تخریب اراضی مستعد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ذاکری در پایان با اشاره به سیاست های 18 گانه سازمانی در سال 99 تاکید کرد: امسال اهتمام ویژه ای بر اجرای جهش 9 گانه براساس دستورالعمل سازمانی خواهیم داشت تا بتوانیم اثرات مثبت و ماندگار این طرح را در طبیعت و عرصه های طبیعی به عینه مشاهده و لمس کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز