خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

ادامه رایزنی با پاکستان برای رفع مشکل تردد کامیون‌ها در مرز میرجاوه

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۲۵۰

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: رایزنی و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات کامیون های متوقف شده در پشت مرز میرجاوه با طرف پاکستانی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، تیمور باقری با اشاره به جلوگیری پاکستان از ورود کامیون‌های حامل کالا به داخل خاک این کشور گفت: رایزنی و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون متوقف شده در پشت مرز میرجاوه با طرف پاکستانی باقوت ادامه دارد.

وی گفت: در تاریخ چهارم اسفند سال گذشته مسئولان محلی پاکستان بدون اعلام قبلی به منظور اقدامات کنترلی ویروس کرونا از ابتدای ساعت کاری از هرگونه تردد کامیون و مسافر از طریق پایانه مرزی میرجاوه جلوگیری کردند.

باقری ادامه داد: همزمان با مسدود شدن مرز از سوی کشور پاکستان به همه استان‌ها اعلام شد که از ارسال محموله‌های صادراتی به این مرز خودداری کنند اما متاسفانه برخی تجار بی توجه به این موضوع اقدام به ارسال کالا کردند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: پس از گذشت تنها چند روز تعداد کامیون‌های متوقف شده در پشت مرز به حدود ۷۰۰ دستگاه رسید که عمدتا حاوی محموله گاز مایع از سراسر کشور بودند.

باقری ادامه داد: پس از گذشت یک هفته تعداد این کامیون‌ها به یک‌هزار و ۲ دستگاه افزایش یافت که بیشترین آنها با ۷۰۰ دستگاه به گاز طبیعی اختصاص داشت.

وی اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده در تاریخ ۱۶ اسفندماه طرف پاکستانی به مدت هشت روز و به صورت محدود اقدام به پذیرش کامیون‌های متوقف شده در مرز میرجاوه کرد که در این مدت حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون موفق به تخلیه محموله‌های خود شدند که منجر به کاهش حجم کامیون متوقف شده به حدود ۴۰۰ دستگاه شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود اطلاع رسانی انجام شده مبنی بر اعزام نشدن ناوگان از سراسر کشور تعداد قابل توجهی از ناوگان که قبلا بارگیری کرده بودند به مرز رسیده و تعداد کامیون های متوقف شده مجددا به حدود یک هزار دستگاه افزایش یافت.

باقری افزود: همچنین در این مدت برای رفع مشکل کامیون داران با هماهنگی های انجام شده حدود ۱۱۰ دستگاه تانکر گاز در مخازن سیستان و بلوچستان تخلیه شد و تعدادی توسط گمرک به مبادی بارگیری عودت و بخشی از ناوگان به مرز میلک یا دوغارون تغییر مسیر داده و بخشی نیز محموله ها را در محوطه گمرک تخلیه کردند.

باقری بیان کرد: هم اینک ۶۹۷ دستگاه کامیون حامل گاز و سوخت و برخی محموله‌های صادراتی در مرز میرجاوه نقطه اتصال مرز ایران و پاکستان متوقف هستند که رایزنی برای رفع مشکلات این رانندگان به طور جدی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه دارد که به همین منظور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به میرجاوه سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز