خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی:

مخالفت با مصوبه نامگذاری روز ملی شعر و ادب، تعرض به قانون و انسجام ملی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۰۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: هرگونه تعرض به مصوبه نامگذاری روز ملی شعر و ادب به نام استاد شهریار ، تعرض به قانون و انسجام ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدپور در نشست هماهنگی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب، اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت سال‌های متمادی از مصوبه به حق شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جامعیت استاد شهریار در حوزه شعر و ادب فارسی، ترکی و عربی و قابلیت بی‌نظیر وی در به دوش کشیدن نمایندگی شعر و ادب این سرزمین و درج روز ۲۷ شهریور؛ سالروز رحلت شهریار ملک سخن به عنوان روزی تاریخی در تقویم ملت بزرگ و فرهیخته و ادب پرور ایران، اصل موضوع برای عده‌ای اندک مسجل نشده است و کوته بینانه در تناسب این روز مهم، شبه افکنی می‌شود. ما همه وظیفه داریم برای تقویت جایگاه فاخر شعر و ادب این سرزمین و معرفی مفاخر سترگ ایران زمین به ویژه استاد سید محمد حسین شهریار، تلاش کنیم و این، نیازمند برنامه ریزی جامع و پیگیری مستمر است.

وی، با ارائه‌ گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سنوات گذشته و تعریف چشم انداز مد نظر برای نهادینه کردن روز ملی شعر و ادب، بر تشکیل هسته پیگیری این امر در کل کشور و ارج نهادن به این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و هرگونه تعرض به این مصوبه را تعرض به قانون و انسجام ملی دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: روز ملی شعر و ادب، فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای ادبی، معرفی جایگاه کم نظیر استاد شهریار به جامعه ادبی جهان و تولید آثار فاخر ادبی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است.

محمدپور، استاد شهریار را حلقه‌ واسط شعر ترکی،‌ فارسی و عربی عنوان کرد و گفت: ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی را همواره به یاد استاد شهریار و دیگر ادیبان ایران زمین پاس خواهیم داشت؛ چرا که اشعار آن شاعر بزرگ ایران زمین در موضوعات مختلف هر یک شاهکاری در گنجینه ادبی ایران و ادبیات معاصر شناخته می شود.

در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه ضمن اعلام اشتیاق برای برگزاری ملی و جامع الاطراف این روز بزرگ به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

در این نشست مصوب شد تا شورای هماهنگی و پیگیری بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی (با محوریت استاد شهریار) با هدف نهادینه کردن این روز و تقویت آن در سطح ملی و بین المللی با ارائه خط و مشی و راهبردها فعالیت مستمر داشته باشد.

همچنین، درخواست ابلاغ بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سایر دستگاه های فرهنگی، دعوت از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و معاونین فرهنگی شهرداری‌های کشور به تبریز جهت عقد تفاهمنامه همکاری‌های مشترک، برگزاری جایزه ادبی استاد شهریار با استفاده از ظرفیت کلیه دانشگاه‌ها، بنیادهای فرهنگی- ادبی و در چارچوب‌های تعریف شده توسط بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان، هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ابلاغ به نمایندگی های فرهنگی ایران در خارج از کشور برای برگزاری برنامه روز ملی شعر و ادب از دیگر مصوبات این نشست بود.

این نشست با حضور محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شکور اکبر نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی شهرداری و جمعی از مسئولان ذیربط و شخصیت های فرهنگی برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت ستاره درخشان آسمان شعر و ادب ایران زمین، استاد شهریار، همه ساله در سالروز ارتحال آن استاد فقید که به نام روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز