خبرگزاری کار ایران

سرهنگ پاشا مطرح کرد:

توصیه‌ها و هشدارهای پلیس امنیت عمومی برای ماه رمضان در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۰۱

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را در خصوص ماه مبارک رمضان ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمدحسن پاشا اظهار کرد: به منظور ایجاد فضای امن و آسایش برای امت روزه‌دار و جلوگیری از برخی هنجارشکنی در قالب تظاهر به روزه خواری، اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان اقدامات پیشگیرانه را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدول از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ پاشا در ادامه در خصوص فعالیت استخرها و مراکز ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی اماکن ورزشی و استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن بازگشایی و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و غیره، (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

وی در مورد ارائه سرویس خدمات برای مسافرین در داخل شهرها، واحدهای غذاخوری مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین ترمینال‌ها، راه آهن و فرودگاه، یادآور شد: اجازه فعالیت و پذیرایی با رعایت شئونات و حفظ حرمت این ماه و موارد ابلاغی اعم از استتار کامل محل و ارائه خدمات صرفاً به مسافران، خواهد بود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان تشریح کرد: در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی با آن تعدادی از افراد که قصد هنجارشکنی داشته و در صدد آلوده کردن جامعه صنفی باشند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تظاهر به روزه خواری در واحد صنفی، ضمن معرفی فرد خاطی به مقام قضایی، نسبت به تعطیلی و پلمب محل برابر مفاد قانون نظام صنفی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز