خبرگزاری کار ایران

تا دیر نشده کاری کنیم تا زندگی قبل از کرونا، حسرت نشود

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۷۸۷

رویداد ناخوشایندی که این روزها همه با آن دست و پنجه نرم می کنیم کرونا ویروس است که امان همه را بریده ،عصبی،خسته و بی حوصله مان کرده است.

شاید یکی از آرزوی این روزهای مان این باشد  که روزهای قرنطینگی هر چه زودتر تمام شود یا اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و خبر حذف شدن این ویروس را از زندگی‌مان بشنویم ویروسی که ناگهانی آمد و امیدواریم ناگهانی هم برود.اما فاجعه کرونایی  این روزهای هرمزگان دردآورتر است.

تا دیر نشده کاری کنیم تا زندگی قبل از کرونا، حسرت نشود

آماری‌که دو شب‌گذشته توسط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شد،نگران کننده است، 75 بیمارجدید(که 60 مورد آن مربوط به بندرعباس است)  مبتلا به ویروس کرونا هستند و تا کنون شمار مبتلایان در استان به بیش از 500 نفر رسید. 

تا دیر نشده کاری کنیم تا زندگی قبل از کرونا، حسرت نشود

 براساس گفته بسیاری از کارشناسان بهداشت مراکز شلوغ  کانون آلودگی و عامل شیوع بیشتر کرونا هستند. به نظر می رسد بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس، یکی از همین مراکز آلودگی است. چرا که از چندی قبل در فضای  مجازی خوانده و شنیده‌ شد که تعدادی از ماهی فروشان این بازار به کرونا مبتلا هستند اما شنیده ها تکذیب شد هر چند بعدا این اخبار در‌ست از آب در آمد  وفعالیت این بازار تا رسیدن به وضعیت استاندارد نیز متوقف شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست به هیچ عنوان از دستفروشان ماهی روبروی بازار ماهی فروشان خرید نکنند چراکه با این اقدام احتمال آلودگی به کرونا وجود دارد. اگر چه طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،بیشتر این بیماران بدون علائم هستند و به‌صورت سرپایی یا درمان شده و یا بدون نیاز به بستری مرخص می‌شوند.

از این رو باید هشدارها را جدی بگیریم و قبول کنیم که هر کدام ما شاید زمانی به نوعی ناقل باشیم. فراموش نکنیم  آمارمبتلایان به کرونا  در هرمزگان زمانی افزایش پیدا کرد که همه فکر کردند همه چیز عادی شده و انگار شهر عاری از هرگونه ویروسی است. در صورتی‌که این ویروس هوشمند نه تنها در هرمزگان  که بیشتر استان های دیگگر هم در صورت عدم رعایت به نکات بهداشتی ممکن است و دوباره  افزایش پیدا کند.

همه چیز از زمانی آغاز شد که بازارها،مجتمع ها،پارک ها و بوستانها و ...  بازگشایی شد  چند نفر دیگر باید بمیرند تا این تصمیمات اشتباه گرفته نشود، چند خانواده باید داغدار شود تا عبرت بگیریم و در خانه بمانیم؟ تست چند صدنفر باید مثبت شود تا کرونا را جدی بگیریم؟به فکر هم باشیم تا روال زندگی قبل از کرونا ، برایمان حسرت نشود.

برای  روزهای سخت کرونایی هرمزگان چاره ای بیندیشیم تا بحران و فاجعه کرونایی در هرمزگان اتفاق نیفتد.

سمانه کمالی باغستانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز