خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد؛

ورود 21 جمعیت همیار سلامت برای مقابله با کرونا در استان /توزیع بیش از 60 هزار و دستکش و ماسک در بین نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۶۸۱

مدیر کل بهزیستی استان فارس گفت: موسسات غیردولتی و جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی به عنوان یکی از مجموعه هایی که مجوز فعالیت خود را از اداره کل بهزیستی فارس دریافت کرده اند تا کنون در حوزه های متفاوتی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در استان ،شهرستان‌ها، روستاها و حاشیه شهرها فعالیت و اقدامات ویژه ای انجام داده اند.

به گزارش ایلنا سید محمد صادق کشفی نژاد افزود: داوطلبان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از بیماری کووید۱۹ و مقابله با این بیماری نیز بصورت کاملا خودجوش و بدون هیچگونه چشم داشت مالی با استفاده از نیروهای متخصص روانشناسی و مشاوره ای و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت های مردمی، با انجام ‌نیازسنجی های لازم و آگاهی از ضروریات مورد نیاز مردم در این برهه حساس، اقدامات ویژه ای مانند تولید و توزیع  بیش از ۶۰۰۰۰ ماسک و دستکش،تهیه و توزیع بیش از ۲۵۰۰ بسته اقلام ضروری و حمایتی که شامل مواد ضدعفونی کننده ،شوینده و غذایی انجام داده اند.

کشفی نژاد ادامه داد: این افراد خدمات خود را بیشتر به افراد ساکن در محلات کم برخوردار ، حاشیه شهر و در معرض آسیب که تاکنون از حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی محروم مانده اند ارائه داده اند.

 مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۵ همیار  در استان اقدام به ضدعفونی محله های حاشیه ای کردند افزود: تهیه و توزیع محتواهای آموزشی و آگاهسازی از قبیل پوستر های علمی، بهداشتی و روانشناختی، برنامه های متنوع آموزشی در فضای مجازی، ارایه خدمات مشاوره از دیگر اقدامات انجام شده است.

کشفی نژاد در ادامه افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی آنلاین جهت کاهش اضطراب و ارتقای سلامت روان را از دیگر فعالیت های شاخص این همیاران در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 در استان انجام داده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز