خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

تداوم بارش ها موجب پر آبی تالاب الله آباد قزوین می شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۶۷۷

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با توجه به بارش ها تالاب الله آباد در شهرستان آبیک در استان قزوین پس از چندین سال احیا شده و همچنان پرآب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، یداله ملکی اظهار کرد: تداوم بارش‌ها در اسفندماه ۱۳۹۸ و همچنین فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در کنار انسداد کانال‌ها و زهکش خروجی آب این تالاب با مصوبه شورای تامین شهرستان آبیک موجب احیای آن شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: این تالاب به دنبال بارش‌های بهاری و زهکشی صورت گرفته به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار احیا شده و وسعت آبگیری آن نیز افزایش یافته است.                          

ملکی اضافه کرد: کانال‌ها و زهکش‌های این کانال باعث خروج آب قابل توجهی از استان قزوین به استان‌های مجاور می‌شدند که با حضور نیروهای سازمان، مرحله نهایی عملیات مسدود نمودن آنها در شرایط جوی بسیار نامساعد انجام گرفت.

تالاب دشت اله آباد در جنوب شرقی استان قزوین و در شهرستان‌های بوئین زهرا، آبیک و نظرآباد واقع است و دارای ١٢٠ هزار هکتار مساحت است که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از این مساحت تالابی است.

 این دشت طی سال‌های گذشته به علت خشکسالی، فرسایش بادی و خاکی و نبود پوشش گیاهی به کانون ریزگرد استان تبدیل شده بود و اثرات منفی آن به استان‌های همجوار قزوین مانند البرز و تهران می‌رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز