خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره "خلوت گزیدگان" در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۶۱۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری جشنواره خلوت گزیدگان با محوریت تولید محتوای فرهنگی و هنری در فضای مجازی به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: امسال در آستانه ماه مبارک رمضان، بسیاری از مردم که هر سال در شب‌ها و روزهای این ماه مساجد، حسینیه‌ها و تکایا را پر می‌کردند و محافل مذهبی و دینی داشتند این پرسش پیش آمده که تکلیف این قبیل رسوم مذهبی چه می‌شود.

وی یادآورشد: تنها را ه مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن قطع زنجیره انتقال است و طبیعتاً در این شرایط برگزاری هر گونه برنامه که باعث تجمع افراد شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت کمک کند و در ماه رمضان هم باید با حفظ فاصله‌ اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا را ادامه داد و با این حساب امکان این که در این ماه انتظار برگزاری برنامه‌های مرسوم مذهبی را داشته باشیم وجود ندارد.

به گفته اسماعیلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام مراسمات ویژه ماه مبارک رمضان در منزل به همراه خانواده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد و انجمن قرآن و نهج البلاغه قزوین، "جشنواره خلوت گزیدگان" را برگزار می کند.

وی بخش های جشنواره مجازی خلوت گزیدگان را قرائت قرآن کریم ، دعا و نیایش خوانی ، شعر، نقاشی ، خوشنویسی و عکس اعلام کرد و افزود: این جشنواره صرفا به استان قزوین اختصاص دارد و ارسال آثار نیز به چندین شکل میسر است که علاقمندان می‌توانند  برای اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس https://ghazvin.farhang.gov.ir/  ،مراجعه کنند.

به گفته این مسئول، هر فرد می تواند حداکثر دو اثر را در هر بخش به جشنواره ارسال نماید و اگر آثار ارسالی به صورت فیلم باشد حتما باید هنگام تصویربرداری دوربین به صورت افقی باشد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا 10 خرداد و زمان اعلام نتایج را 20 خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود:  آثار پس از جمع آوری و پایش، توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در هر بخش به آثار برگزیده هدایایی اهدا می شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های رده سنی زیر 14 سال به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 3میلیون ریال در بخش های رده سنی بالای 14 سال به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 5میلیون ریال و در سایر بخش ها نیز در هر بخش به 5 اثر برگزیده هر کدام لوح سپاس و مبلغ 5 میلیون ریال پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز