خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم و پالایشگاه آناهیتا به زودی آغاز می‌شود / کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۵۰۱

استاندار کرمانشاه گفت: در بحران کرونا صنعت‌گران نقش بسیار برجسته‌ای در حفظ سلامت مردم ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه صنعت و‌ انجمن‌های خانه صنعت و‌ معدن که با رویکرد جهش تولید برگزار شد، اظهار داشت: در اوایل امسال حتی یک واحد تولید ماسک در استان وجود نداشت و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود که جای تقدیر بسیار دارد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از اعلام آمادگی جامعه صنعتگران استان برای نقش آفرینی در رزمایش ملی همدلی تجلیل کرد و گفت: صنعت‌گران شریف و دلسوز استان کرمانشاه علاوه بر ارائه کمک‌های متعدد به دانشگاه علوم پزشکی، در رزمایش سراسری همدلی و کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه نیز نقش پر رنگی دارند.

بازوند در ادامه خاطرنشان ساخت: استان کرمانشاه علی رغم تداوم کاهش نرخ بیکاری به دلیل درآمد سرانه پایین در وضعیت شکننده‌ای در برابر آسیب‌های ناشی از بحران کرونا برخوردار است و در حال برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این بحران و افزایش تاب آوری اقتصادی هستیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش، حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعت گران را یک اولویت برشمرد و گفت: چندی پیش در نشست با معاون اول رئیس جمهور مشکلات کارآفرینان استان پیگیری شد که خوشبختانه دستور مناسبی از سوی ایشان برای مرتفع شدن آن‌ مشکلات صادر شده است و تلاش می‌کنیم مشکلات مطرح شده در نشست امروز را نیز از طریق معاون اول رئیس جمهور پیگیری کرده و حل و فصل کنیم.

وی در ادامه ریسک پذیری مدیران را یک رویکرد الزامی در سال جهش تولید برشمرد و گفت: بروکراسی اداری یکی از بزرگترین سدهای پیش روی جهش تولید است که تنها با کار جهادی و ریسک پذیری مدیران قابل حل است.

وی تاکید کرد: جهش تولید نسخه ای شفابخش برای جبران عقب‌ماندگی ها است و باید همه برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

وی در ادامه کرمانشاه را یک قطب در صنعت پتروشیمی کشور معرفی کرد و گفت: اکنون سه پتروشیمی بزرگ با اشتغال زایی ۵ هزار نفر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

 بازوند ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم اسلام آباد توسط وزارت نفت آغاز می‌شود که یک تحول چشمگیر در این صنعت ایجاد خواهد کرد. 

وی افزود: همچنین یک شرکت خصوصی ۶۷ درصد سهام پالایشگاه آناهیتا را خریداری کرده و مابقی سهام نیز توسط وزارت نفت خریداری شده و عملیات اجرایی این پروژه عظیم نیز در سال ۹۹ آغاز می‌شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از دلسوزی‌ها و پیگیری‌های ویژه مهندس زنگنه برای توسعه کرمانشاه به شکل ویژه تقدیر کرد و گفت: گشایش های حاصل شده در دو پروژه پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی چهارم اسلام آباد بدون حمایت‌های ویژه مهندس زنگنه امکان پذیر نبود و همه قدردان این فرزند دلسوز و شایسته کرمانشاه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز