خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد:

زورگیر نقاب دار به پایان راه رسید/ دزدان خانه های روستایی حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۴۹۴

فرمانده انتظامی مشهد از عملیات ضربتی کلانتری های نواب و خلق آباد مشهد برای دستگیری عاملان سرقت کبوتر ، زورگیر خشن چاقو به دست و عاملان دستبرد به خانه های روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سرهنگ عباس صارمی ساداتی در این خصوص گفت: تیم‌های گشت نامحسوس دایره تجسس کلانتری شهید نواب صفوی مشهد هنگام کنترل حوزه استحفاظی خود به ۲ جوان که با موتورسیکلت قرمز رنگ قصد خروج از خانه ای مسکونی داشتند مظنون شدند. 

وی افزود: در این لحظه متهمان که متوجه حضور پلیس در یک قدمی خود شده بودند از راه پشت بام قصد فرار داشتند که  ماموران انتظامی راه آنها را سد کرده و با دستگیری این ۲ جوان ، یک کیسه که ۴۰ طوقه کبوتر داخل آن بود کشف شد. 

سرهنگ صارمی گفت: بررسی های اولیه پلیس حاکی از آن بود که یکی از متهمان به خانه مذکور رفت و آمد داشته و با اطلاع از خالی بودن این محل تصمیم به سرقت کبوتر می گیرند. 

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این مطلب که تحقیقات از دو متهم معتاد ادامه دارد، گفت: تیم های تجسس کلانتری شهید نواب صفوی مشهد همزمان با دستگیری متهمان ،یکی از عاملان زورگیری های خشن خیابانی که با بر ادعای ۲ شاکی پرونده با تهدید چاقو راه شان را در کوچه ای خلوت سد کرده و قصد سرقت از آنان داشت ردزنی و دقایقی پس از ارتکاب این سرقت نافرجام او را دستگیر کردند و تحقیقات از این متهم سابقه دار که به مواد مخدر آلوده است ادامه دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پرونده دیگری پرداخت و گفت :تیم های تجسس کلانتری خلق آباد نیز پرونده سرقت های سریالی از خانه های مردم در یکی از روستاهای حاشیه شهر مشهد را در دستور کار خود قرار دادند. 

سرهنگ صارمی خاطر نشان کرد:پلیس با بررسی سرنخ های به جامانده از متهمان در محل سرقت ها توانستند عاملان دستبرد به خانه های روستایی و باغ ویلاها را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند. 

وی گفت:ماموران کلانتری خلق آباد ۲ متهم ۲۳ و ۳۸ ساله این پرونده که به مواد مخدر اعتیاد دارند را پس از کنترل و مراقبت های پوششی دستگیر کردند و با دستورات تخصصی مقام قضایی تحقیقات از آنها در حالی ادامه دارد که تاکنون ۹ شاکی پرونده برای پی گیری شکایت خود به کلانتری مراجعه کرده اند. 

سرهنگ صارمی در بخش پایانی اظهارات خود گفت:همان گونه که در بررسی این ۳ پرونده می بینیم متهمان دستگیر شده به مواد مخدر اعتیاد دارند و این مساله ای است که در واکاوی بسیاری سرقت ها  به عنوان یک عامل اصلی دیده می شود . 

فرمانده انتظامی مشهد به افرادی که متاسفانه در منجلاب  اعتیاد گرفتار شده اند توصیه و تاکید کرد عواقب شوم و خطرناک اشتباه های خود را درک کرده و هر چه سریع تر برای ترک اعتیاد ،تحت نظر درمانگر متخصص قرار بگیرند. 

وی گفت:خود درمانی و استفاده از داروهایی که با تبلیغات دروغین برای ترک اعتیاد معرفی می شود نیز می‌تواند آثار شوم و مخربی داشته باشد. 

رئیس پلیس مشهد در پایان از خانواده ها نیز خواست با گرم کردن کانون عاطفی خانواده  در محیطی سرشار از اعتماد متقابل و صمیمیت،در باره رفتارهای پرخطر و  تاثیرات ویرانگر استفاده از مواد مخدر  آگاهی های لازم رابه فرزندان خود  ارائه دهند چرا که در بررسی این سری  پرونده ها می بینیم متهمان رابطه عاطفی و احساس تعلق چندانی  به خانواده های خود  ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز