خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس در گفت وگو با ایلنا:

شاهد رشد و هدایت نقدینگی‌ها به سمت درست هستیم/ نوسانات ۱۰ درصدی تغییرات بودجه‌ای بر بورس

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۴۰۱

یک کارشاس مالی بازار بورس و سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی گفت : در حال حاضر تغییرات ارز تاثیر چندانی بر بورس نخواهد داشت و تغییرات بودجه‌ای نیز نوسانی بیشتر از 10 درصد ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،افزایش نقدینگی در دو سال گذشته باعث شده که دولت استراتژی فعال‌سازی بورس را برای جمع کردن نقدینگی از بازار تدوین کند، تا علاوه بر اینکه سرمایه های خرد در بخش مولد بکار گرفته می شود، مانع از شوک های مقطعی به بازارهایی همچون طلا، دلار، مسکن، خودرو و ... نیز شود.

یک کارشناس مالی در گفت وگو با ایلنا،با اشاره به اینکه در حال حاضر دیگر سرمایه گذاری در بخش های مانند مسکن، طلا و دلار جذابیی ندارد و بیشتر نقدینگی ها به سمت بورس سوق پیدا کرده است، گفت: هرچند خبرهای سیاسی، کرونا و ... روی بورس ایران نوسانات بالایی ایجاد می‌کند، با این حال به دلیل کششی که در بورس وجود دارد رشد چشمگیری در آینده خواهد داشت و حتی می توان پیش‌بینی کرد که شاخص از500 تا 700 هزار در پایان سال آینده متغیر خواهد بود.

شاهد رشد و هدایت نقدینگی‌ها به سمت درست هستیم/ نوسانات ۱۰ درصدی تغییرات بودجه‌ای بر بورس

شهروز قنوی ادامه داد: با تدابیر سازمان بورس  نحوه تخصیص سهام برای تمامی افراد شرکت کننده بصورت یک نرخی و عادی است و باحمایت های دولت و بانک مرکزی شاهد رشد و هدایت نقدینگی به سمت درست و سرمایه گذاری هستیم.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر حباب هایی در بازار وجود دارد، اما ورود نقدینگی جدید باعث رشد سهام خواهد بود، تصریح کرد: البته نوسانات بورس ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد حتی عده ای به دلیل عدم آگاهی از وضعیت بازار ضرر کنند و برای جلو گیری از این ضرر سهام‌داران در خرید سهام‌های بورسی به سود شرکت‌های مد نظر توجه کنند و نه براساس ارزش و دارایی‌هایشان چراکه سود نشانگر رشد یک شرکت و واحد است و شاید زمانی ارزش دارایی یک شرکت روبه کاهش بوده و سهام داران را با ضرر مواجه کند، اما در مجموع در بلند مدت رشد بورس را خواهیم داشت.

قنوی در ادامه با اشاره به بسط و گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در بین مردم گفت:تمامی کارگزاری‌های بورس می توانند با ارائه آموزش‌های صحیح به متقاضیان جدید بورس باعث ارتقای سواد اقتصادی و تحلیلی سهامداران شده و آنها را برای سرمایه‌گذاری راغب کنند و تمامی جلوه‌های مثبت و منفی بورس با شفافیت بیشتر و ملموس‌تری برای مردم همراه باشد.

وی ادامه داد: گسترش دامنه بورس در سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی به نوبه‌  خود اتفاق جالبی است اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که برخی از این سایت ها با اخذ وجهی از مردم اقدام به تجویز سهام برای مخاطبان خود می‌کنند که از منظر قانونی سازمان بورس دارای ایراد بوده و قابل قبول نیست.

این کارشناس مالی بورس ضمن مقایسه فضای فعلی بورس با اواخر دهه ۷۰ یادآور شد:خوشبتانه در چندین سال اخیر آموزش های بورس که در فضاهای مجازی و آموزشگاه ها برگزار شده در پیشبرد دانش سرمایه‌گذاری در بورس مفید بوده اما کافی نیست و کسانی که امروزه وارد این عرصه می‌شوند تقریبا می‌توان گفت علاقمند به فعالیت در این عرصه هستند که در مدت کوتاهی با الفبای بورس آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر صنایع به دلیل ورود نقدینگی رشد خواهند داشت، تصریح کرد: بخش های فلزات، مواد شیمیایی و ... رشد بالایی خواهند داشت، زیرا آهن و فولاد یک دوره‌ای رکود را پشت سر گذاشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود در ادامه رشد داشته باشند. همچنین در بخش شرکت‌های داروسازی و شیمیایی پس از انتشار خبر کرونا شاهد صف خرید طولانی بوده‌ایم و به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه دولت به دنبال تقویت زیرساخت های بورس است، گفت: در حال حاضر تغییرات قیمت ارز تاثیر چندانی بر بورس نخواهد داشت، همچنین تغییرات بودجه‌ای نیز نوسانی بیشتر از 10 درصد ایجاد نمی‌کند، زیرا در حال حاضر بیشتر منابع بودجه از طریق درآمد مالیاتی تامین می‌شود که از صنایع حاضر در بورس به دست می‌آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز