خبرگزاری کار ایران

معاون بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی:

طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۳۹۶

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت‌: طرح نظارتی رمضان در سراسر استان از سوم اردیبهشت 99 به مدت یک‌ماه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقصود رضازاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقاضای عمومی برای برخی از کالاها و خدمات افزایش می‌یابد و پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای پرمصرف و اولویت دار از جمله روغن خوراکی، شکر، خرما، برنج ، شیرینی‌جات، زولبیا و بامیه، مرغ وتخم مرغ، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات، لبنیات شامل شیر، کره و خامه ضروری است .

وی ادامه داد: در این طرح نظارتی ضمن مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به هنگام کالاهای پرتقاضا، بر عملکرد واحدهای توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی از جمله گرانفروشی و عدم رعایت درصد سودهای قانونی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب نظارت خواهد شد.

رضازاده با اشاره به اینکه طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در سه محور عمده پیگیری می‌شود، اظهار کرد: بازرسی هدفمند و تقویت حسگرهای بازار برای اخذ، جمع آوری و انعکاس به موقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع و قیمت در راستای نظارت پیشگیرانه و برخورد با تخلفات احتمالی؛ بررسی وضعیت شبکه های تولید ، توزیع و قیمت کالاها و خدمات اولویت‌دار و نهایتا استفاده از ظرفیت اتاق‌های اصناف و اتحادیه های صنفی و تشکل‌های صنفی، توزیعی و تولیدی از جمله محورهای طرح نظارتی یاد شده است .

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ضمن توصیه به بنگاه‌های اقتصادی استان برای رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از شهروندان نیز خواست شکایات و گزارش‌های خود در خصوص تخلفات احتمالی را از طریق سامانه تلفنی 124 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز