خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس مطرح کرد:

افزایش 21 درصدی نرخ دستمزد کارگران را بی انگیزه کرده است/ لزوم اختصاص بخشی از سهام شستا به کارگران و بازنشسته ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۳۷۵

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس گفت: اگرچه نیاز است تا در هفته کارگر ، روز کارگر را جشن گرفت اما با تورم ( 43 درصدی) و سفره خالی آن هم با بی‌توجهی و تنها افزایش (21درصد) دستمزد چه انگیزه ای برای قشر ضعیف و همیشه در صحنه باقی مانده است.

به گزارش ایلنا زهرا درویشی رئیس اتحادیه زنان کارگر و بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ابتدا هفته کار و کارگر را به همه کارگران شریف تبریک گفت و یادآور شد: با توجه به اینکه کارگران صاحبان اصلی شرکت شستا هستند بنابر این انتظار می رود که بخشی از این سهام به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر ابتدا به کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران عرضه و سپس در بازار بورس به فروش برسد.

درویشی افزود: هر چند که ارائه آن سهام در بازار بورس و شفاف سازی در مجموعه های سازمان تامین اجتماعی و شرکت های دیگر موجب می شود که از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و رانت جلوگیری شود اما نادیده گرفتن حق کارگران در این تصمیم‌گیری بی انصافی است.

این نماینده کارگری اظهار داشت: با هدفمندی یارانه ها و افزایش نرخ بنزین دولت می توانست بدهی خود را به سازمان تامین پرداخت کند، اما متاسفانه دولت بدحساب ترین شرکای اجتماعی ما است و سازمان تامین اجتماعی هم از این قدرت برخوردار نیست که برای زنده کردن بدهی خود از دولت شکایت کند و حکم توقیف اموال را بگیرد و در این راستا فریادرسی هم نیست.

وی ادامه داد: لذا باید حرکت فهیم مردم و مطالبه گری تشکلات قوی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قاطع وجدی باشد تا نسبت به تادیه بدهی ها اقدام شود، بنابر این اجرای تعهدات دولت از خواسته های عمده این قشر زحمتکش و تلاشگر است.

رئیس اتحادیه زنان کارگر  فارس گفت : امیدوارم امسال هر چه زودتر شاهد پرداخت بدهی دولت به سازمان و اجرای  همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و واگذاری سهام شستا و افزایش حقوق آنها باشیم تا بدین طریق کارگران دیگر نگران حداقل معیشت و نان خود نباشند و مجبور نباشند به مشاغلی مانند نگهبانی، سرایداری و یا نهایتا دست فروشی روی آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز