خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آزمایش تنها راه تشخیص قطعی ویروس کرونا است/ نمونه‌گیری از اطرافیان فرد مبتلا یا متوفی با نظر پزشک

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۳۲۲

کارشناس آزمایشگاه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: با توجه به شباهت عفونت بیماری کرونا با عفونت های دیگر تنفسی تنها راه تشخیص قطعی برای ابتلای افراد به این ویروس، انجام آزمایش است.

سیاوش عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، اظهار کرد: باتوجه به اینکه عفونت کرونا با خیلی از عفونت‌های دیگر تنفسی اشتباه گرفته می‌شود، هیچ کس از روی علائم ظاهری بیماری نمی‌تواند بگوید که بیمار به آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا کرونا مبتلا شده است، بنابراین آزمایش تنها راه تشخیص قطعی ابتلای افراد به ویروس کرونا است.

کارشناس آزمایشگاه مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: از روز 28 فروردین 99 با پیگیری‌های انجام شده و فراهم کردن تجهیزات و نیروی آموزش‌دیده نمونه گیر، امکان انجام آزمایش بیماری کرونا در مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز وجود دارد.

عبدی، با اشاره به اینکه تنها زمانی که بیمار، بدحال باشد، آزمایش از وی گرفته می‌شود،گفت: این آزمایش، مخصوص افرادی است که توسط پزشک مستقر در کلینیک تشخیص و درمان کووید 19 با تشخیص مشکوک به کرونا، ارجاع شده است.

وی ادامه داد: این آزمایش، فقط برای بیمارانی است که به عنوان اطرافیان بیمارِ موارد مثبت و یا فرد فوت شده در اثر ویروس کرونا، توسط پزشک، مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا تشخیص داده شود و برای افرادی که این شرایط را ندارند، قابل انجام نیست.

این کارشناس آزمایشگاه بیان کرد: در این آزمایشگاه، نمونه ها، بررسی و در اختیار بیمارستان های استان قرار می گیرد، که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، هزینه نمونه گیری بیماران مشکوک به کووید 19 در این  آزمایشگاه تشخیص طبی دولتی، رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز