خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین خبرداد:

اختصاص 5 میلیون متر مکعب آب به بخش خصوصی در طرح آبرسانی طالقان به قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۲۳۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از اختصاص ۵ میلیون متر مکعب آب به عنوان مشوق سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یداله ملکی اظهار کرد: طرح آبرسانی از سد طالقان یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی استان قزوین در زمینه تامین آب شرب تا افق ۱۴۲۵ است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین افزود: این طرح که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین است که از سال۱۳۹۶ شروع شده اما به دلیل عدم تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای تاکنون برخوردار نبوده است. 

ملکی یادآورشد: این طرح مشتمل بر ۲ پروژه تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب شرب است که تصفیه‌خانه آب شرب آن از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT  در دست انجام است و اجرای خطوط انتقال آب نیز از طریق منابع عمومی دولت مد نظر بوده است که با محدودیت این منابع در سال های اخیر مواجه شده است.

وی بهره‌گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای خطوط انتقال آب شرب را رویکرد جدید شرکت به منظور تسریع در روند عملیات اجرایی دانست و گفت : با توجه به این رویکرد، انجام مطالعات تحلیل مالی سرمایه گذاری در دستور کار شرکت قرار گرفته و به منظور جذب سرمایه بخش خصوصی، واگذاری ۵ میلیون متر مکعب آب به عنوان مشوق به سرمایه گذار جهت استفاده در فعالیت های اقتصادی خود و یا فروش به بخش صنعت به منظور بازگشت اصل و سود سرمایه مد نظر است.

این مسئول از اختصاص ۵ میلیون متر مکعب آب به عنوان مشوق سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین پس از پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت نیرو خبر داد.  

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو و اقدامات و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته، بیان کرد : مجوز واگذاری آب به سرمایه گذار به میزان مورد اشاره، در اواخر اسفند ماه سال گذشته از وزارت نیرو اخذ شد و انجام سایر اقدامات مربوط به واگذاری کار به بخش خصوصی از طریق مناقصه عمومی در برنامه‌های عملیاتی سال جاری شرکت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز