خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

خاکسپاری متوفیان کرونایی طبق موازین بهداشتی و شرعی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۱۴۷

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی خاکسپاری متوفیان کرونایی طبق موازین بهداشتی و شرعی می باشد .

 به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ؛شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان برای همه دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نظارت کاملی بر روند اجرایی شدن مصوبات این ستاد دارد و با افراد و دستگاه هایی که در این زمینه قصوری داشته باشند، برخورد می شود. 

وی تصریح کرد: سلامت شهروندان موضوعی نیست که مورد مسامحه قرار گیرد، بنابراین در این زمینه اغماضی نخواهیم داشت و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی و قاطع انجام می گیرد. 

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این مصوبات به نفع همه مردم استان خواهد بود و به قطع زنجیره انتقال این بیماری و سلامت شهروندان منجر می شود. 

وی در ادامه به برخی شایعه پراکنی ها از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون اشاره کرد و گفت: یکی از شایعاتی که در دو ماه اخیر مطرح شد، درخصوص چگونگی نحوه کفن و دفن متوفیان مبتلا به این بیماری بود که توسط افراد مغرض و با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید کردن مردم اقدام به انتشار این شایعات و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می کردند. 

کرمی با تاکید براینکه برخورد با انتشاردهندگان این شایعات در دستور دستگاه قضایی است، عنوان کرد: همچنین طبق بخشنامه دادستان کل کشور، دادسراها به انجام نظارت های ویژه بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان در استان‌ها می‌پردازند. 

وی بابیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کفن و دفن متوفیان براساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی با نظارت کارشناسان حوزه های مربوطه انجام می گیرد، متذکرشد: سازمان آرامستان های کرمانشاه نیز به راه اندازی و تجهیز مکان مناسب جهت تغسیل و تکفین اموات موارد خاص اقدام کرده است. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: درحال حاضر تغسیل و تکفین کلیه اموات ارجاعی به سازمان آرمستان های استان طبق موازین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌های دستگاه‌های قضائی و اجرایی و کادر درمانی جز با همکاری و همراهی مردم به نتیجه نمی‌رسد، اعلام کرد: از مردم انتظار می رود که توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و با پرهیز از ترددهای غیرضروری، برای ریشه‌کن کردن این بیماری در کنار عوامل تأمین کننده سلامت باشند.

کرمی در پایان با تقدیر از همت بی وقفه و تلاش‌های خستگی ناپذیر جامعه پزشکی استان، برای همه بیماران کرونایی آرزوی صحت و سلامتی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز