خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد:

برگزاری برنامه های هفته کارگر به صورت مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۱۱۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به برگزاری برنامه های هفته کارگر به صورت مجازی و با حفظ رعایت فاصله های اجتماعی به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد: حفظ سلامتی نیروی کار مهم ترین اولویت دولت است و تمامی برنامه های هفته کارگر با حفظ پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و صیانت از نیروی کار برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ سهراب مختاری در اولین جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته کار‌ و کارگر و در دیداربا هیئت اجرایی خانه کارگر ، اعضاء هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان فارس و شهرستان شیراز و اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان  عنوان کرد: فارس جزء استان های برتر درزمینه رعایت پروتکل های بهداشتی درکارگاه ها و حفاظت از کارگران درمقابل کرونا است.

وی با بیان اینکه که  سلامتی کارگران، روند مطلوب تولید، ملاحظه معیشت کارگران و همچنین رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در هفته کارگر باید مد نظر باشد؛ تصریح کرد: به همین دلیل برنامه های این هفته متفاوت تر از سال های گذشته و با هدف حفظ سلامتی و رعایت بهداشت جامعه کارگری و تولید به صورت مجازی و در رسانه های جمعی، صدا سیما و مطبوعات  و با همکاری تشکل‌های کارگری کارفرمایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فار س گفت: دراین رابطه تلاش کردیم ضمن توجه به حفظ فرصت های شغلی و معیشت کارگران به ایمنی و بهداشت نیروی های شاغل در کارگاه ها توجه گردد و در این راستا همکاری وعملکردکارفرمایان و تشکل های کارگری و کارفرمایی قابل تقدیر است.

مختاری در ادامه صحبت های خود بر ضرورت اهمیت فرهنگ کار و گسترش و انتقال آن به جامعه درهفته کارگر تاکید کرد و افزود: با توجه به رعایت فاصله اجتماعی که هم اکنون باید رعایت شود تشکلات کارگری وکارفرمایی استان از طریق فضای مجازی و بهره مندی از توانمندهای صدا وسیمای استان فارس عملکرد حوزه کاروتولید را به جامعه انعکاس دهند و ضرورت اعلام اهمیت جهش تولید توسط مقام معظم رهبری در سال جاری را به کارگران ، کارفرمایان و سایر اقشار جامعه متذکر گردند.

 وی درهمین زمینه افزود: پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نیازمند کار و تولید است وبقاء کارگروکارفرما در گروتولید است و همه تمدن ها درسایه کاروتلاش شکل گرفته است.

مختاری خاطرنشان کرد: بنابراین لازم است این موضوع در برنامه ریزی هفته کارگر مورد توجه قرار گیرد همچنین کارگروه های تخصصی متشکل از مدیران ذیربط  استانی و با مشارکت فعال تشکل‌های کارگری تشکیل خواهد شد تا نقطه نظرات آنان جهت بهبود وضعیت تولید در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه برنامه هفته کارگر با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های قابل توجهی که در روند فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است، برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد:  متولیان جامعه کارگری ضمن حفظ سلامت نیروی کار، روند مطلوب تولید و معیشت و نیز اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی تلاش کنند تا جامعه کار و تولید کشور به همراه سایر اقشار جامعه از این بحران به سلامت عبور کند.

مختاری تاکید کرد: حفظ سلامت جامعه کارگری و ادامه تولید معیشت از مهم ترین اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است تا به سلامت شرایط ویروس کرونا را پشت سر بگذاریم.

مختاری تصریح کرد: در این رابطه شیوه نامه های متناسب با برنامه‌های هفته کارگر با توجه به شرایط پیش آمده در نظر گرفته شده است که راهکارهای عملی برای متناسب سازی برنامه های هفته کارگر با وضعیت و شرایط پیش آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه های پیشنهادی هفته کارگر بر اساس رویکرد و سیاست‌هایی اتخاذ شده است که متناسب با این شرایط این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

مختاری با اشاره به جایگاه کارگران در سال جهش تولید بیان کرد: در این خصوص متناسب سازی برنامه های بزرگداشت این هفته با وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است که در سطح کشور و کمیته بهداشتی فرهنگی و اجتماعی جامعه کار و تولید ارائه شده است.

وی ظرفیت روابط عمومی،  فضاهای مجازی، شبکه های رادیویی و تلویزیون استانی و ملی و مطبوعات را بستر و ظرفیت مناسبی جهت عملی نمودن برنامه های هفته کارگر بیان کرد تا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بتوانیم به بهترین نحو قدردانی خود را از تلاش جامعه کارگری داشته باشیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز