خبرگزاری کار ایران

تقی پور مطرح کرد:

انتقاد از عملکرد شهرداری تبریز در زمینه تجهیز ناوگان اتوبوسرانی/ اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۰۰۶

رئیس‌کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز ضمن انتقاد از عملکرد سال‌های گذشته شهرداری در زمینه تجهیز ناوگان‌حمل‌ ونقل اتوبوسرانی، گفت: شورای شهر در تبصره‌های بودجه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید در سال ۹۹ اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، عبداله تقی‌پور در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اشاره به مشکلاتی که ویروس‌کرونا در کشور ایجاد کرده‌ است، گفت: امروز که این ویروس در سراسر دنیا شیوع پیدا کرده مردم کشورهای غربی‌ را به سمت دعا و راز و نیاز با خدا سوق‌ داده اما متاسفانه در کشورمان شاهد دین ستیزی‌ توسط برخی افراد بی‌دین هستیم.

وی با اشاره به تغییر مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز، گفت: امیدواریم شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با تغییرات به وجود آمده به سمت پرداخت کامل الکترونیک و به‌روزرسانی سیستم حمل و نقل حرکت کند.

وی با اشاره به گسترش پاره خط‌ ها (خطوط اتوبوسرانی داخلی در شهرک‌ ها و محلات) در سیستم حمل و نقل عمومی تبریز گفت: این سیستم موجب ارتقا بهره وری سیستم‌ حمل و نقل عمومی شده و توجهات را به سمت استفاده از حمل ونقل عمومی سوق دهد.

تقی‌پور با اشاره به این‌که رنگ‌آمیزی اتوبوس‌های تبریز باید به سمت رنگ آمیزی‌ یک‌دست سوق داده شود، گفت: امیدواریم‌ در مدت زمان مشخص نسبت به یکسان‌سازی رنگ‌اتوبوس‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید در سال ۹۹، افزود: امیدواریم‌ مدیران شهرداری از این تصمیم شورا استفاده کنند، نه اینکه همانند سال‌های قبل از این مجوز بهره‌ کافی را نبرند.

وی با بیان این‌که شرکت واحد اتوبوسرانی باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های‌ نوین حرکت کند، گفت: امروز صرفه‌ جویی در زمان اولویت مردم است، مردم نیاز دارند تا زمان حضور اتوبوس‌ها در ایستگاه مشخص شود، این اقدام موجب علاقه‌مندی مردم به استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد خواهد شد.

تقی پور بیان کرد: شهرداری هرچه‌ سریع‌تر برنامه‌های خود در زمینه ایجاد پاره ‌خط‌ها در شهرک‌ها و محلات بزرگ تبریز اقدام کند تا تحولی اساسی در استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی در محلات به وجود آید.

محرم محمدزاده، نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عملکرد حمل و نقل اتوبوسرانی تبریز آنگونه که انتظار می‌رود، قابل قبول نیست، گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز بالا است و در برخی زمینه‌ها زیان‌ ده‌ شده که امیدواریم‌ مدیریت جدید با استفاده از منابعی که شورای شهر در اختیار شهرداری قرار داده نسبت به تجهیز و نوسازی‌ ناوگان اقدام کند.

وی با اشاره به لزوم ‌توجه به معیشت رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی که در جریان کرونا بیکار شده‌اند، گفت: باید نسبت به معیشت این عزیزان دغدغه‌ داشته باشیم.

وی افزود: در صحبت‌هایی که با شهردار تبریز داشتیم مقرر شد بسته‌های کمک معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی در اختیار رانندگان و کمک رانندگان بخش خصوصی فعال در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز قرار گیرد. در تلاش هستیم‌ تا کمک‌ هزینه نقدی نیز در کنار بسته کمک‌ معیشتی در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی‌ تبریز نیز در این جلسه به بررسی اهداف و عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۹، گفت: ۴۵۱ نفر نیروی‌ انسانی و ۷۷۱ اتوبوس‌ در شرکت واحد اتوبوسرانی‌ تبریز در ۷۲ خطوط فعال هستند.

ایمان غنی‌زاده گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و درخواست دولت، قرارداد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تهیه و ارسال شده و امیدوارم دولت به تهدادت خود اقدام کند تا شاهد خرید و ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوس رانی تبریز باشیم.

وی ادامه داد: همچنین بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده نهایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز