خبرگزاری کار ایران

دستگیری دو باند تشکیلاتی تغییر کاربری زمین کشاورزی در البرز / اعمال قانون برای تصرف غیرمجاز ۲۴۰ هکتار اراضی طبیعی

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۹۳۱

رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان، گفت: از ابتدای سال جاری برای ۲۴۰ هکتار اراضی طبیعی با ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که غیرمجاز تغییر کاربری داشت، اعمال قانون شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فاضلی هریکندی، امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به مقابله با تغییر اراضی ملی، گفت: موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب و هوایی و نزدیکی البرز به پایتخت، شرایط استان را مستعد سو استفاء از اراضی ملی، زراعی و باغات کرده است لذا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تعرض در منابع طبیعی، بحث حفظ حقوق عامه و نطارت و پیگیری منابع طبیعی و تغییر کاربری به صورت متمرکز در دادگستری البرز پیگیری می شود.

وی افزود: مقدمات تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان انجام شده و همزمان با تشکیل قرارگاه در تمام حوزه های قضایی دادگستری استان البرز و در سطح شهرستان‌ها استان تعدادی از احکام قطعی دادگاهی در رابطه با موارد ذکر شده که مراحل دادرسی آن با قطعیت احکام و با در نطر گرفتن تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اجرا می شود.

رئیس دادگستری کل البرز تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی، طبیعی، باغات و زراعی با حضور رئوسای دادگستری‌ها، قضات مربوطه و دستگاه‌های متولی و همکاری نیروی انتظامی در ساوجبلاغ و چهارباغ رفع تصرف شد.

وی افزود: با تشکیل این قرارگاه، از ابتدای سال جاری ۲۴۰ هکتار اراضی طبیعی که غیرمجاز تغییر کاربری داشت، اعمال قانون شد که ارزش ریالی اراضی رفع تصرف  شده بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

فاضلی با تاکید بر اینکه اقدامات قرارگاه صیانت در استان دنبال می شود، اظهار داشت: در خصوص شناسایی اراضی ملی و طبیعی که مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته است، اقدامات متعددی از طریق دادگستری‌های استان انجام شد و هر شخص حقیقی و حقوقی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کند سرنوشتِ تخلف در تصرف، تخریب سازه و ضرر مالی خواهد بود.

رئیس دادگستری کل البرز با اشاره به اتلاف سرمایه در تخریب سازه های غیر مجاز بر نظارت بیشترِ نهادهای مسئول، تاکید کرد و افزود: باندهای پشت پرده که با خرید زمین‌های کشاورزی به قیمت ناچیز و تفکیک اراضی و فروشبا قیمت‌ بالا در استان البرز فعالیت دارند مورد رصد و پیگیری دادگستری قرار گرفت که در این ارتباط چند نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فاضلی با اشاره به دستگیری دو باند تشکیلاتی که در شهرستان ساوجبلاغ اقدام به تغییر کاربری اراضی داشتند، تاکید کرد: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه، برخورد با فساد، بدون ملاحظه انجام می شود و بدون در نظر گرفتن شخصیت حقیقی و حقوقی فرد خاطی و متخلف با اجرای یکسان قانون در جامعه با سوء استفاده کنندگان برخورد جدی صورت می گیرد.

وی با عنوان اینکه تشکیل قرارگاه مذکور در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز با جدیت دنبال می شود، گفت: تخلفات و تعرض به منابع طبیعی حائز اهمیت است و وظیفه دادگستری در کنترل ساخت و ساز و حفاظت از منابع طبیعی در حوزه نظارت است در حالی که معتقدیم، پیشگیری مقدم بر مقابله بوده و باید از انجام تخلف، جلوگیری شود تا از نابودی سرمایه عمومی ممانعت شده و امنیت اراضی طبیعی حفظ شود.

فاضلی در ادامه با اشاره به شعار جهش تولید و لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در حمایت از تولید، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری، مورد تاکید است و در این ارتباط اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز