خبرگزاری کار ایران

قدبیگی خبرداد:

صیانت از ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان مرکزی/ وضعیت بحرانی 5 دشت استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۵۴

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با مسدود سازی ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته از ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در این استان صیانت شد.

 به گزارش ایلنا، محمود قدبیگی با بیان اینکه ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز سال گذشته پس از هماهنگی با مراجع قضایی در راستای حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی مسدود شد، گفت: با مسدود شدن این چاه‌ها ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

 قدبیگی افزود: با توجه به خشکسالی‌هایی اخیر و میزان کم بارندگی، حفر چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از منابع و سفره‌های زیرزمینی، وضعیت منابع آبی استان را با چالش جدی مواجه کرده است و اگر با این معضلات برخورد نشود در آینده با کمبود شدید آب مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم افت آب‌های زیرزمینی در استان برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه پنج دشت از مجموع ۱۵ دشت استان مرکزی، به علت برداشت بیش از اندازه، وضعیت بحرانی دارند. گفت: عده‌ای برای آبیاری زمین‌های کشاورزی خود بدون توجه به بحران آب در استان، اقدام به حفر غیرمجاز چاه می‌کنند که این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی در استان شده و خشکسالی های پی در پی نیز این بحران را تشدید کرده است.

 نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به صورت شبانه‌روزی در استان وضعیت دشت‌ها را رصد می‌کنند و هیچگونه حاشیه امنی برای سودجویانی که از طریق چاه‌های غیرمجاز مبادرت به کشت می‌کنند، وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز