خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان مطرح کرد:

خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۱۹

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خسارت ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری این استان معادل ۱۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری در این خصوص افزود: این میزان خسارت به خاطر تعطیلی واحدهای اقامتی از اسفند پارسال تا پایان اردیبهشت امسال در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه‌های بومگردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و مراکز رفاهی و پذیرایی تخمین زده شده است. 

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال پیش‌بینی سرمایه در گردش مورد نیاز در این بخش‌هاست.

وی با بیان اینکه از اول اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی با اولویت سفرهای ضروری بلامانع اعلام شده است گفت: در  چنین وضعیتی برخی بخش‌های گردشگری دچار بلاتکلیفی هستند و مشخص نیست آیا واحدهای اقامتی نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند یا خیر.

بیدخوری افزود: با رفع مانع سفرهای بین استانی، ادامه وضعیت موجود و تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، نگرانی ورود دوباره واحدهای اقامتی غیر مجاز به چرخه اقامت را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه برخی واحدهای اقامتی از جمله ۲۷ هتل از مجموع ۲۳۸ هتل استان تقاضای بازگشایی داشته‌اند.

وی در خصوص روند بررسی و تعیین تکلیف وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی رسمی در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز گفت: نامه‌ای با مضمون درخواست تعیین تکلیف در این زمینه به معاون زیارت استانداری به عنوان نماینده این بخش در ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال شده است که نتیجه آن پس از طرح در جلسه ستاد در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز