خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

احداث ۱۷۰۰ هکتار باغ جدید پسته در سیستان و بلوچستان/ توسعه باغات پسته در زاهدان و خاش

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۱۲

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت باغات پسته در این استان با افزایش بیش از ۱۷۰۰ هکتار به ۱۲ هزار و ۶۷ هکتار رسید.

به گزارش ایلنا، اردشیر شهرکی گفت: در راستای تغییر الگوی کشت، توسعه کشت‌های اقتصادی، ارزآور و کم آب بر، سال گذشته با مشارکت فعال کشاورزان یک هزار و ۷۶۶ هکتار باغ پسته جدید احداث و سطح زیر کشت باغات پسته به ۱۲هزار و ۶۷ هکتار افزایش رسیده است.

شهرکی افزود: این طرح در قالب پرداخت بیش‌ از پنج میلیارد ریال کمک بلاعوض انواع نهاده و نهال به پسته کاران استان  اجرا شده است.

وی ادامه داد: سالیانه هفت هزار و۵۰۰ تن پسته از سطح هفت هزار و ۲۷۶هکتار باغات بارور استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

شهرکی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

وی ادامه داد: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی با حضور مروج ارشد پسته کشور، بازدید کشاورزان و کارشناسان از باغات پسته زرند، رفسنجان و سیرجان را از دیگر برنامه‌های حمایتی سازمان برای توسعه کمی و کیفی تولید پسته در استان برشمرد و تاکید کرد: برنامه توسعه باغات پسته علاوه‌ بر زاهدان و خاش در شهرستان‌های میرجاوه و حوزه سیستان نیز در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز