خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به قزوین از فردا

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۶۹

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: سامانه بارشی جدید همراه با کاهش محسوس دما از فردا وارد استان قزوین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی آخوندی اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از بعدازظهر فردا تا پایان روز جمعه استان تحت تاثیر سامانه بارشی جدید قرار می‌گیرد که پیامد آن رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش بادهای لحظه‌ای شدید خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان، خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها، احتمال شدت آن در برخی مناطق و همچنین سیلابی شدن رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها نیز وجود دارد.

به گفته آخوندی، به لحاظ دمایی نیز تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۷ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای شهر قزوین نیز طی این مدت ۸ تا ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز